Bohemia Sekt loni prodal o osm procent víc lahví vín, sektů a lihovin

Skupina Bohemia Sekt loni prodala téměř 28 milionů lahví vín, sektů a lihovin, meziročně o necelých osm procent více. Jde o vyšší prodej, než skupina plánovala. Velmi silný byl prosinec. Rok 2015 byl mimořádně úspěšný. Uvedl to ředitel největšího výrobce vína a sektů v České republice Ondřej Beránek. Osmiprocentní meziroční nárůst je shodný s rokem předchozím.

Bohemia Sekt loni prodal více než 11,5 milionu lahví šumivých vín, což je meziroční nárůst téměř o 14 procent. V závěru roku prodala skupina přes pět milionů lahví sektů. „Sekt je barometrem společenské nálady. Pozitivní vnímání spotřebitelů, na které ukazují i ekonomické průzkumy, tak potvrzuje i náš čtvrtinový meziroční nárůst prodejů v prosinci,“ řekl Beránek. Firma si šest let drží na maloobchodním trhu sektů podíl 65 až 70 procent a v gastronomii 80 procent.

Skupina neuvedla samostatně celkový prodej značek tichých vín; předloni to bylo 10,5 milionu lahví. V prosinci vedení firmy sdělilo, že za loňských jedenáct měsíců byl nárůst prodejů tichých vín shodný s růstem prodeje sektů. Finanční výsledky zveřejní skupina koncem února. V roce 2014 utržila 1,6 miliardy korun, meziročně o šest procent více. Čistý zisk se dlouhodobě pohybuje kolem 200 milionů korun.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *