Budvar uspěl boji o značku

Budějovický Budvar dosáhl významného evropského úspěchu ve sporu s americkou firmou Anheuser-Busch. Druhý nejvyšší soud EU v polovině prosince zrušil rozhodnutí Úřadu pro harmonizaci na vnitřním trhu (OHIM), který v minulosti zamítl námitky českého podniku proti tomu, že si Anheuser-Busch může v Evropě zaregistrovat svoji obchodní značku Bud.

OHIM podle rozhodnutí Soudu první instance opakovaně pochybil, když zamítl námitky české firmy proti přihláškám k zápisu společnosti Anheuser-Busch. „Rozhodnutí soudu velice vítáme. Soud uznal naše argumenty a zrušil registrace komunitárních ochranných známek Bud. Verdikt posiluje známkoprávní pozici Budějovického Budvaru v zemích EU,“ řekl mluvčí pivovaru Petr Samec. Zvýší se tak právní stabilita prostředí pro rozvoj obchodních aktivit v jednotlivých členských státech.
Český pivovar v Budějovicích byl založen v roce 1895. Americký Anheuser-Busch ale zavedl svoji vlastní americkou značku Budweiser v roce 1876. Oba pivovary bojují o značku Budweiser a její různé obměny již více než sto let. Většina sporů ale spadá do nedávných let, kdy Budvar zvýšil export. Práva na značku Budweiser a Bud má Budvar podle listu Wall Street Journal ve 28 evropských a 37 dalších zemích, zatímco Anheuser prodává své pivo pod značkou Budweiser v 16 zemích a pod značkou Bud v 15.
V období 2000 až 2007 bylo ukončeno 111 soudních sporů a správních řízení, které vedl Budvar v oblasti ochranných známek. Český pivovar byl úspěšný v 80 případech, v pěti případech skončil spor remízou. Počet sporů podle Samce dlouhodobě klesá. Zbývá 15 soudních sporů v 11 zemích a 35 správních řízení před patentovými úřady ve 21 zemích.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *