Francouzské trhy na pražské Kampě

Začátkem minulého týdne mohli Pražané na Kampě zapít pád Bastily francouzským vínem. U příležitosti výročí 220 let od počátku Velké francouzské revoluce, zde totiž uspořádalo francouzské velvyslanectví druhý ročník gastronomických trhů, na kterých mohli návštěvníci ochutnat nejen víno ze země galského kohouta, ale také francouzské sýry, uzeniny nebo sladkosti.

Trh nabízel k degustaci a prodeji vína bílá, červená i růžová z Alsaska, jižní Francie, Languedoc-Roussillonu, Bordeaux a dalších vinařských oblastí. Návštěvníci mohli nakupovat nebo jen obdivovat barmanskou show u stánku společnosti Zanzibarm která se již řadu let věnuje dovozu a distribuci sirupů a likérů francouzské firmy Monin pro barmanské použitíí.
Vzhledem k velkému loňskému zájmu českých spotřebitelů o sýry byly letos na francouzský trh přizvány i další firmy a jejich nabídka se značně rozšířila. Nešlo ale jen o sýry například společnost Les Coteaux Nantais obohatila trh nabídkou řady bio marmelád, šumivých moštů, džusů, sirupů, nebo alkoholického jablečného moštu cideru, a také olejů, dresinků či hořčic. Nechyběly ani pravé francouzské palačinky crêpes. Speciality z oblasti Provence, mezi které patřily rybí a olivové pasty, sušené ovoce nebo destilát carthagène, zde nabízela společnost Consuls de Nimes. Firma Bonduelle zase představila své zeleninové výrobky a především některé čerstvé novinky a zeleninové směsi s exotickými druhy.
Tlumočení u jednotlivých stánků zajišťovaly půvabné hostesky, takže každý zájemce o nákup či ochutnávku mohl získat detailní informace o nabízeném zboží v češtině a navázat případné obchodní kontakty přímo s výrobci.
Po celou dobu trvání letošního francouzského trhu na Kampě mohli návštěvníci poslouchat francouzské šansonů. V průběhu každého odpoledne jim pak vyhrával harmonikář Mathieu Gautron. Kromě hudby a dobrého jídla zaujali nejen Pražany ale především zahraniční turisty napoleonští vojáci z Asociace 8. historického pluku francouzské řadové pěchoty, kteří druhý den dotvořili francouzský kolorit trhu a návštěvníkům ochotně zapózovali před objektivy kamer a nechali se s nimi vyfotografovat.
„Chtěli jsme představit Francii a rozmanitost jejích výrobků v roce, kdy byla spolupráce mezi našimi oběma státy velmi důležitá,“ uvedl Didier Suc, vedoucí oddělení zemědělství a potravinářství francouzského velvyslanectví v České republice. Pořadatelé při výběru jednotlivých surovin kladli důraz také na jejich cenovou dostupnost. „Naším cílem bylo ukázat, že francouzské výrobky jsou nejen kvalitní, ale také cenově dostupné,“ řekl ekonomický a obchodní rada francouzského velvyslanectví Bernard Boidin. s tím, že tyto trhy jsou určeny především obyčejným lidem.
Velká popularita loňského prvního ročníku mezi Pražany podle Boidina přiměla velvyslanectví trhy letos zopakovat a rozšířit. Minulý rok je totiž navštívilo na šest tisíc lidí, z nichž podle odhadů pořadatelů více než polovinu tvořili Češi.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *