Heineken prodal 2,3 milionu hektolitrů piva a ciderů

Heineken ČR loni prodal 2,3 milionu hektolitrů piva a ciderů, nejprodávanější bylo pivo Krušovice. V roce 2014 prodal 2,24 milionu hektolitrů piva. Výroba ciderů začala loni. Uvedl to mluvčí společnosti Jiří Hauptmann. Meziroční srovnání prodeje piva bez ciderů společnost nezveřejnila. Pod Heineken ČR patří v tuzemsku pivovary Krušovice, Starobrno a Velké Březno.

V tuzemsku Heineken ČR prodal 1,7 milionu hektolitrů piva. Generální ředitelka společnosti Zuzana Železníková sdělila, že chtějí hrát nadále klíčovou roli v rozvoji českého pivního trhu. Je přesvědčená, že na to mají nejen kvalitní značky, ale především správné lidi, kteří stojí za jejich výrobou, rozvojem, prodejem a podporou.

Heineken ČR nejvíce loni vyvážel do Švédska, Ruska, Rakouska, Německa, na Slovensko, celkem 0,6 milionu hektolitrů piva. Úspěšná je v zahraničí hlavně značka Krušovice, dařilo se ale i těm dalším, což jsou Březňák, Zlatopramen a Starobrno.

Loňské investice do všech tří pivovarů činí desítky milionů korun, nejvíce, téměř 100 milionů korun, putovalo do krušovického pivovaru například na pořízení nové balicí linky plechovek a nové myčky lahví. V pivovaru Starobrno investice překročily 50 milionů korun, šlo například o nové, plně automatizované oddělení přetlačných tanků. Ve Velkém Březně investice přesáhly dvanáct milionů korun, vybudováno zde bylo například nové chlazení v oddělení ležáckého sklepa.

Informace o loňských výsledcích hospodaření společnost zatím nezveřejnila. Předloni jí ale meziročně více než pětkrát vzrostl zisk na 73,5 milionu korun. Obrat firmy naopak klesl o 1,8 procenta na 3,16 miliardy korun, celkové tržby dosáhly více než 3,2 miliardy korun.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *