Kampaň na podporu prodeje domácích potravin bude spuštěna koncem října

Marketingovou předvánoční kampaň zhruba za 50 milionů korun na podporu prodeje tuzemských potravin spustí Ministerstvo zemědělství koncem října. Na Žofínském fóru, které bylo zaměřeno na potravinovou bezpečnost a soběstačnost, to uvedl ministr zemědělství Marian Jurečka. Prezident Potravinářské komory Miroslav Toman přivítal, že se do kampaně mají zapojit také obchodní řetězce. Obává se však, aby většinu potravin v jejím rámci neprodávali obchody ve slevových akcích.

Podle ministra příprava kampaně s názvem České Vánoce s regionální potravinou v současné době finišují. Marketingová kampaň má formou spotřebitelské soutěže o ceny motivovat spotřebitele k nákupu výrobků s označením Klasa, Regionální potravina či Bio. Marketingová akce je reakcí na dopady ruského embarga na dovozy potravin ze západu na domácí výrobce.

Ministr chce do budoucna do kampaní více zapojit i samotné výrobce a vysvětlit českým zákazníkům pozitiva nákupu domácích výrobků. A to sice tak, že podporuje nejenom toho výrobce, ale že podporuje svoji obec, svůj kraj, svůj stát, tuhle ekonomiku, tohle hospodářství, tuhle společnost, podotkl.
Jak řekl Toman, je si vědom, že přes řetězce se obchoduje většina domácí potravinářské produkce. Podle ně je však před zahájením kampaně nutné stanovit pro obchodníky podmínky pro zapojení do kampaně. Obchodníci by měli být vedeni k tomu, aby v jejich sortimentu byla zastoupena skutečně většina domácích výrobků, označená některou ze značek kvality a původu, řekl šéf potravinářů. Takových výrobků je podle něj v současné době zhruba pět tisíc.

Toman se zároveň obává, že řetězce využijí příležitosti a budou tak značené výrobky prodávat ve slevových akcích. To opět přinese největší zisk obchodníkům, částečně spotřebitelům, ale rozhodně to nesplní účel, aby to pomohlo výrobcům, poznamenal.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *