Kampaň o chráněném značení

Potravinářská komora ČR(PK) připravuje v České republice propagační kampaň zaměřenou na chráněná označení, která od Evropské unie dostávají vybrané potravinářské výrobky. Předpokládaná hodnota tohoto projektu se má pohybovat kolem 62 milionů korun.

„Předmětem veřejné zakázky je návrh a zajištění efektivní komunikační kampaně, která povede k posílení povědomí o evropském systému ochrany názvu produktů,“ stojí v oznámení PK. Ředitel pro programování a strategii PK Miroslav Koberna řekl, že propagační kampaň by měla být z větší části financována pomocí peněz z unijních fondů. Částečně přispěje také Česká republika a soukromé firmy.
PK nejdřív musí ve veřejné soutěži vybrat agenturu, která kampaň zaměřenou na obecné informování o evropském systému chráněných označení připraví, a poté požádá EU o dotace. Pokud PK s projektem v Bruselu uspěje, hodlá propagační kampaň v médiích zahájit v závěru příštího roku. EU nyní rozlišuje tři druhy registrací: chráněné zeměpisné označení (PGI), chráněné označení původu (PDO) a tradiční zaručenou specialitu (TSG). První dvě jmenované známky zaručují, že se výrobek částečně nebo zcela vyrábí v určité zeměpisné oblasti. Zaručené speciality jsou zase výrobky, které mohou prokázat tradiční způsob výroby a složení.
Na unijních seznamech výrobků s chráněným označením figuruje zhruba tisíc různých produktů, z nichž zhruba tři desítky jsou z České republiky. Jsou to třeba Olomoucké tvarůžky, Mariánskolázeňské oplatky, Pardubický perník, nebo Hořické trubičky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *