Kampaní podpoří potraviny z regionu

Dotaci dva a půl milionu korun na letošní rok pro APIC – Agrární poradensko-informační centrum schválilo na svém prosincovém zasedání zastupitelstvo Královéhradeckého kraje.

„Rozpočet je posílen, protože APIC má zajistit také propagaci krajských potravinářských a zemědělských výrobků,“ řekla Petra Škopová, zastupitelka za ODS a předsedkyně krajské komise pro zemědělství a životní prostředí, jinak také ředitelka společnosti Chovservis. Podmínkou přidělení dotace je určit provozovatele APIC ve výběrovém řízení. V minulém, prvním roce existence centra zajišťovala jeho služby regionální agrární komora, která se stala vítězem tendru.
„Myslím, že lidé byli s fungováním APIC spokojeni. Do soutěže se hlásíme a snad bychom mohli obstát,“ věří předseda regionální komory Jaroslav Vojtěch, který je ředitelem akciové společnosti Agro Jaroměř. Jasno by podle něj mělo být do konce března.
V jarních měsících by měla začít masivní kampaň na propagaci krajských potravinářských a zemědělských výrobků v regionálních periodikách, prostřednictvím billboardů a ochutnávkových akcí. „Lidé by měli hlasovat o potravině kraje a výsledek bude vyhlášen na krajských dožínkách,“ doplnila Škopová. Předpokládá, že tyto aktivity prováží s národní značkou Klasa, která se mezi spotřebiteli konečně stává známější.
Agrární komora již oslovuje potravináře z regionu, aby se do propagační akce zapojili a přispěli cenami do soutěže o potravinu kraje. „Pokud se hlasování nepodpoří zajímavými cenami, mnoho účastníků nebude a vyhodnocení by pak ani nebylo objektivní,“ uvědomuje si Jaroslav Vojtěch. Komora rozjela tyto aktivity dobrovolně ještě před oznámením výsledků výběrového řízení. „Nedá se čekat na březen, aby se vše stihlo,“ vysvětlil. V kraji podle Vojtěcha už není mnoho velkých potravinářských podniků, komora se obrací také na menší výrobce.
V době, kdy byly nejživější problémy kolem mlékárny v Novém Bydžově, pověřilo zastupitelstvo Královéhradeckého kraje hejtmana Pavla Bradíka, aby se v rámci asociace krajů začalo účelně jednat o tom, jak zachránit český zpracovatelský průmysl. „Potravináři museli z rozhodnutí Evropy silně investovat a pokud náš stát tady chce udržet zpracovatelský průmysl, měl by udělat účinné kroky k tomu, aby podniky mohly fungovat,“ zdůrazňuje Škopová. „Kdyby zpracovatelé nemodernizovali za obrovské peníze, museli by skončit. Jenže obchodní řetězce je dnes tlačí k takovým cenám za zboží, že se jim investice nemohou vrátit. Nyní stojí před velkými investicemi také zemědělci, protože od příštího roku nás čekají přísnější požadavky v podobě cross-compliance,“ poznamenal Vojtěch.

APIC Královéhradeckého kraje má za úkol vyhledávat, kompletovat a předávat informace ze zemědělství a rozvoje venkova klientům centra. Jeho cílem je soustředit a předávat aktuální informace pro běžnou praxi, a to nejen z úřadů a dalších státních institucí, ale i z krajských zdrojů, tj. zemědělských podniků a farem, od obcí, nevládních organizací atd. Chceme dosáhnout toho, že kromě povědomosti o výstupech ministerstva zemědělství budou naši klienti vědět, co mohou získat od souseda a co mu naopak mohou nabídnout.
www.apickhk.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *