Karlovarské minerální vody měly loni několikamiliardový obrat

Skupina Karlovarských minerálních vod (KMV) loni dosáhla obratu 7,3 miliardy korun. Proti roku 2014 vzrostly prodeje firem, které do skupiny patří, o 33 procent. Růst táhly produktové novinky, akvizice v Maďarsku, silný export i mimořádně horká sezóna, informoval dnes generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.

Ukazatel EBITDA, který ukazuje zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizací, ročně vzrostl skupině, která je největším producentem minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě, dokonce o 53 procent.

Loňský rok byl příznivý pro celý segment balených vod. Podle agentury Canadean celosvětové prodeje kategorie balených vod v roce 2015 dosáhly 231 miliard litrů, takže poprvé předstihly prodeje sycených nápojů (229 miliard litrů). V Čechách za rok 2015 celá kategorie vod vyrostla meziročně téměř o šest procent.

„Růst celého nápojového odvětví byl loni skutečně nebývalý. Potěšující je dvojciferný nárůst na domácím trhu, kde jsme zaujali inovacemi jako Mattoni Schorle nebo novým přírodním nápojem Fruttimo Aquila, jejíž unikátní designovou lahev navíc v závěru roku ocenila odborná porota světové soutěže World Beverage Innovation Awards jako nejlepší na světě,“ uvedl Pasquale. Kromě už tradičních značek na českém trhu, jako jsou vody Mattoni, Magnesia a Aquila, byl vloni i zájem o džusy značky Granini, které KMV také distribuuje. Úspěch měla i Malinovka od Poděbradky, která byla loni podle agentury Nielsen nejprodávanější malinovkou v Česku.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *