Kečup v Lidlu měl o polovinu méně rajčat

Kečup prodávaný v Lidlu měl o polovinu méně rajčat, než nařizuje vyhláška. Vyplývá to ze zjištění Státní zemědělské a potravinářské inspekce. Jde o potravinu nazvanou Kania Curry Ketchup Mild. Jako výrobce je označený Lidl, zemí původu je Německo, uvedl v tiskové zprávě mluvčí inspekce Pavel Kopřiva.

Podíl rajčatové sušiny v kečupu musí být nejméně sedm procent, tento jí obsahoval 3,5 procenta. Jedná se tak o klamavé informování spotřebitele o parametru potraviny, který má zásadní vliv na její charakter, uvedl Kopřiva. Inspekce proto zahájí s Lidlem správní řízení o uložení pokuty.

S privátní značkou kečupu měl minulý týden problém i Kaufland, který prodával kečup K-Classic Tomato rajčatový jemný, vyrobený v Polsku. Ač se na obale uvádělo, že na 100 gramů výrobku se použilo 205 gramů rajčat, ve skutečnosti to bylo jen 152 gramů. I s Kauflandem zahájila inspekce správní řízení.

V posledních týdnech se mezi politiky i v médiích významně řeší dvojí kvalita potravin. Výrobky určené pro západoevropský trh mají v některých případech odlišné složení než výrobky pro země bývalého východního bloku, přestože jde o stejnou značku a stejné či podobné balení. Obvykle je potravina určená pro západoevropský trh kvalitnější.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *