Klatovští zvyšují prodej i výrobu

Objem prodaných masných výrobků má stále stoupající tendenci. V roce 2011 bylo prodáno 7 780 tun masných výrobků, v roce 2012 již 8 850 tun a v roce 2013 rekordních 9 500 tun. Uvedl to na setkání s novináři David Bednář, generální ředitel společnosti Drůbežářský závod Klatovy s tím, že problémem jsou levné dovozy kuřat z některých sousedních zemích. Komplikace českým drůbežářům podle něj přinese i uvolnění cel na některé produkty v rámci pomoci Evropské unie Ukrajině.

Drůbežářský závod Klatovy a.s. je druhým největším zpracovatelem kuřecího masa a výrobcem uzenin z kuřecího masa v České republice. Měsíční produkce představuje asi dva tisíce tun kuřecího masa a 750 tun masných výrobků. „Nejmodernější světové technologie používané při výrobě a produkty, které získaly řadu ocenění, jej řadí ke špičce českého masného a uzenářského průmyslu a jsou důkazem, že kvalita českých potravin směle konkuruje potravinářským závodům v zemích EU,“ uvedli představitelé společnosti, jejíž produkty jsou nositeli řady certifikací jako HACCP, BRC a IFS a ocenění značkou Klasa, Regionální potravina, Česká chuťovka a Dětská chuťovka.

Bednář poukázal  na to, že společnost obchoduje s více než 3000 odběrateli z tuzemska i zahraničí s výrobky vlastní produkce. Nabízený sortiment je částečně obohacen také přikoupeným zbožím, jako jsou slepice, kachny, husy a jiné. Odbyt nacházejí produkty nejen v tuzemských obchodních sítích, ale i v Německu, Rakousku, Švýcarsku či Holandsku. Podíly struktury distribuce do prodejních sítí a řetězců jsou u Drůbežářského závodu Klatovy a.s. následující: 80 % produkce jde do sítí a řetězců (Ahold, Billa, Globus, Interspar, Lidl, Kaufland, Makro, Norma, Penny Market, Tesco, Zimbo), 15 % do Retailu (COOP, MO sítí) a pět procent do HORECA. Kromě těchto prodejních kanálů mohou spotřebitelé výrobky zakoupit přímo v podnikových prodejnách v Klatovech u závodu a na Pražské ulici.

Investují do modernizace

Historie Drůbežářského závodu Klatovy a.s. se píše od roku 1966, kdy byla dokončena výstavba drůbežářského závodu vybaveného technologií opracování kuřat v závěsu a strojového škubání. V roce 1970 proběhla dostavba závodu s kapacitou zpracování 20 000 tun drůbeže za rok. Transformace na Drůbežářský závod Klatovy a.s. byla realizována v roce 1992 a už o pět let později byla zahájena výroba kuřecích uzenin a polotovarů. Ambice vedení společnosti však omezoval stav výroby, a tak v letech 2001 až 2006 proběhla rozsáhlá modernizace výrobních prostor. V roce 2006 společnost zpracovávala 29 000 tun drůbeže za rok, v roce 2010 to bylo již 37 000 tun drůbeže za rok. V letech 2011 a 2012 se objem zpracované drůbeže pohybuje na úrovni 44 000 tun. Ani masná výroba Drůbežářského závodu Klatovy a.s. nezůstala pozadu. Během deseti let se prodej uzenin více než zdvojnásobil. Zatímco v roce 2000 činil prodej uzenin 2 935 tun, v roce 2010 byl prodej uzenin 6 850 tun. K expanzi výroby a navýšení prodeje výrazně přispěla rekonstrukce staré  a stavba nové masné výroby v roce 2009. Závod dlouhodobě investuje do modernizace chovů živých kuřat a výstavby nových hal a spolupracuje pouze s prověřenými a osvědčenými dodavateli. Společnost má vlastní výkrm živých kuřat s odchovem 320 000 kuřat v jednom turnusu a vlastní porážku. Maso z našeho závodu odpovídá nejvyšším standardům v oblasti kvality drůbežího masa. Ve vlastním chovu i při nákupu kuřat od českých farmářů klademe velmi vysoké nároky na dodržování takzvaných pravidel „welfare“, které jsou základem pro chutné a kvalitní maso“, doplnil Bednář.

Reagují na požadavky zákazníků

V posledních letech vyšel Drůbežářský závod Klatovy vstříc požadavkům zákazníků odpověděl na současný trend zdravého životního stylu výrobou uzenin, marinovaných mas a marinád, které jsou zcela bez chemických aditiv. Pro uvedení nové řady „bez E“ musel Drůbežářský závod Klatovy a.s. propojit stanovený požadavek na výrobek, při jehož výrobě by se nepoužíval drůbeží separát, syntetická potravinářská aditiva a alergeny, spolu s mikrobiologickými, texturními a senzorickými parametry a udržitelnou cenou výrobku. Tento nelehký úkol se ve spolupráci s českými a německými technology společnosti RAPS po celé řadě testů a provozních zkoušek podařilo splnit. Část výrobních testů se uskutečnila i v technologické dílně Ústavu hygieny a technologie masa VFU (Veterinární a farmaceutické univerzity) Brno, kde probíhaly i některé další analýzy. Výsledkem technologických zkoušek se postupně stala nová řada výrobků „bez E“, mezi něž patří uzeniny, marinované výrobky určené ke grilování a marinády.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *