Kvůli propadu kurzu libry se pře britské Tesco s Univelerem o ceny

Z prodejen maloobchodního řetězce Tesco v Británii mizí některé značky zmrzliny, mýdla, instantních nudlí nebo pracích prášků, které do supermarketů dodává společnost Unilever. Příčinou je spor o ceny, které by podle Unileveru měly kvůli propadu kurzu libry citelně vzrůst. Kauza dostala název "marmitegate" podle populární a nyní nedostatkové pomazánky Marmite.

Tesco ve středečním prohlášení uvedlo, že má nyní potíže s dostupností některých výrobků Unileveru a že doufá v brzké vyřešení situace. Problémy se prý týkají pouze online nakupování. Nicméně podle britského tisku a příspěvků na sociálních sítích mizí například mýdlo Dove nebo zmrzlina Ben & Jerry’s i z kamenných prodejen.

Média si proto kladou otázku, zda je to dáno skutečným nedostatkem zboží, nebo zda jeho rychlé vyprodávání vyvolaly zprávy o jeho nedostatku.

Ve sporu jde podle serveru CNNMoney o to, kdo by měl po referendu o vystoupení Británie z Evropské unie nést zátěž plynoucí z propadu kurzu měny – zda dodavatel, nebo spotřebitelé. Slabá libra totiž zvyšuje náklady na dovoz a snižuje zisky Unileveru. Firma tak chtěla zvednout ceny o deset procent.

Finanční ředitel Unileveru Graeme Pitkethly dnes ráno podle serveru The Guardian prohlásil, že zvýšení cen jako kompenzace rostoucích nákladů je normální obchodní reakcí. Doufá prý, že spor s řetězcem Tesco bude rychle vyřešen.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *