Lidé loni nakoupili v e-shopech rychloobrátkové zboží za miliardy

České domácnosti loni nakoupily v internetových obchodech potraviny, drogerii a další rychloobrátkové zboží za osm miliard korun, meziročně o 50 procent víc. Nejrychleji rostl on-line prodej drogerie, parfumerie a krmiva pro domácí zvířata, tento segment se meziročně zvýšil o více než 55 procent. Vyplývá to z údajů společnosti GfK. Stále více lidí také nakupuje přes mobilní telefon.

Jen za potraviny a nealko nápoje domácnosti utratily v e-shopech tři miliardy Kč a meziroční růst přesáhl 40 procent. Výdaje za alkoholické nápoje v internetových obchodech přesáhly 350 milionů a meziročně narostly o 30 procent. „Věříme, že růst bude i nadále pokračovat. Především v prodeji potravin po internetu vidíme velkou budoucnost,“ uvedl výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška. Rostoucí prodeje potravin přes internet potvrzují výsledky e-shopu Rohlik.cz. Předloni měl obrat 300 milionů Kč. „Minulý rok nemáme ještě účetně uzavřený, ale předpokládáme, že se obrat bude pohybovat okolo jedné miliardy Kč, jak jsme plánovali – to znamená, že Rohlik.cz vyrostl meziročně více než trojnásobně,“ uvedl zakladatel Tomáš Čupr.

Zatímco ještě před několika lety byl podle ředitele srovnávače cen Heureka.cz Tomáše Bravermana nákup housky na internetu absurdním nápadem, dnes je to pro on-line zákazníky téměř běžné. „Kromě obecného přesunu k on-linu stojí za zvyšující se oblibou také přístup obchodníků, kteří svůj zákaznický servis šperkují na maximum – doručení v ten samý den, možnost výběru času doručení a samozřejmě rozšiřování do dalších, nejen velkých, měst,“ dodal.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *