Loňský vývoz plzeňské dvanáctky meziročně vzrostl o desetinu

Vývoz piva Pilsner Urquell loni vzrostl meziročně o deset procent na 970 tisíc hektolitrů a poprvé atakoval milionovou hranici. Klíčovými trhy zůstávají tradiční exportní země, jeho obliba roste také v exotických destinacích. Podíl čepovaného piva na exportu Pilsner Urquell už tvoří pětinu a ve světě přibývá tankových hospod s plzeňským ležákem, řekl dnes v Plzni Vladimír Jurina, manažer značky z Prazdroje.

Loňské výsledky prodejů všech piv zatím největší česká pivovarnická skupina nezveřejnila; počítá s tím v polovině dubna. V roce 2015 prodal Prazdroj v České republice a v cizině deset milionů hektolitrů všech druhů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Plzeňský Prazdroj převezme v pátek japonská skupina Asahi. Za pět pivovarů v Evropě zaplatí Asahi téměř 200 miliard korun. Pilsner Urquell chápou Japonci podle zdrojů kolem plzeňského výrobce jako superprémiovou značku; z celkové kupní sumy skupiny tvořila hodnota plzeňského pivovaru asi 60 procent.

Klíčovými vývozními trhy pro Pilsner Urquell byly loni tradičně sousední země v čele s Německem, kde vypili přes 230 tisíc hektolitrů ležáku z Plzně, meziročně o devět procent více. Na Slovensku jeho prodej vzrostl o sedm procent na 227 tisíc hektolitrů. Do Polska z Plzně doputovalo 80 tisíc hektolitrů, což bylo o 16 procent více. Obliba vloni vzrostla také v USA, kde se ho vypilo téměř 80 tisíc hektolitrů. Každoročně o desítky procent roste trh v Jižní Koreji, kam loni zamířilo 73 tisíc hektolitrů plzeňského.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *