Malé pivovary se snaží zviditelnit

Asi stovky letošních kulturně společenských akcí, uspořádaných malými českými pivovary během hlavní turistické sezóny, by se podle odhadů mohlo zúčastnit půl milionu až milion lidí. Malé pivovary se snaží tak přilákat zákazníky z tuzemska i ciziny a propagovat své značky piva. Tyto aktivity zaměřené na pivní turistiku mají podle prezidenta Českého svazu malých nezávislých pivovarů Jiřího Fuska již víceletou historii a zájem lidí neustále roste.

V letošních aktivitách půjde například o dny otevřených dveří, exkurze, pivní slavnosti či pouti, ochutnávky piva z běžné produkce i piva uvařená pro danou příležitost, a také gastronomické speciality. Podle Fuska pivovary na těchto akcích zpravidla nevydělávají, jde ale o účelnou formu reklamy a zviditelnění se.
Například Měšťanský pivovar v Poličce chystá na konec června celodenní a celonoční program Den otevřených sklepů. V Nymburce zase pořádají o tomto víkendu u příležitosti 110. výročí založení pivovaru jízdu zvláštního parního vlaku.
Pivovar Černá Hora pořádá kulturní, společenské a sportovní akce celoročně, letos jich bude dvaatřicet. Největší z nich je pivní pouť.
Mistrovství Evropy v koulení dřevěných sudů na trati 600 metrů připravuje Chodovar z Chodové Plané. Tento pivovar patří mezi ty malé pivovary.které rozvíjejí i dlouhodobé projekty zaměřené na turistiku. Otevřel ve svém areálu hotel a nabízí také restauraci v granitových ležáckých sklepech s kapacitou 260 míst. Pivovar Černá Hora ve spolupráci s obcemi regionu Černohorsko vytvořil projekt výstavby Centra sportu a zdraví pátera Ševčíka. Má jít o sportovní, relaxační a kulturní středisko s možností ubytování. Vedle toho se malí producenti piva podílejí na budování cyklostezek.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *