Minipivovary bude hájit nový svaz

Tuzemské minipivovary založily svůj svaz. Potvrdil to Jan Šuráň ze společnosti Pivo Praha, který byl na sobotní ustavující valné hromadě Českomoravského svazu minipivovarů zvolen prezidentem svazu. Zakládajícími členy uskupení je 32 malých restauračních pivovarů, což je přibližně třetina ze všech minipivovarů v ČR. Svaz bude hájit zájmy svých členů, které se někdy liší od zájmů velkých pivovarů.

„Jednak už je nás stovka a jednak máme přeci jen trošičku jiné zájmy než velký svaz pivovarů, protože jsme hospody a zároveň pivovary. My to pivo prodáváme na místě a nabízíme trošku jinou službu než velké pivovary,“ zdůvodnil Šuráň, proč se malí výrobci pěnivého moku rozhodli spojit.
Uskupení bude do budoucna prosazovat zájmy svých členů, co se týče daňových otázek či jednat se státní správou o nastavení podmínek kontrol malých pivovarů. Zároveň by mělo posílit pozici svých členů při vyjednávání s dodavateli a dalšími profesními organizacemi. Svaz minipivovarů se stane kolektivním členem Českého svazu pivovarů a sladoven, na jehož půdě se také chce účastnit diskusí o pro pivovarníky důležitých tématech.
Členy svazu se mohou stát výrobci, jejichž roční výstav nepřesahuje 10.000 hl. Minipivovarů v ČR v posledních letech kvapně přibývá. Jejich celkový výstav je z pohledu na celý pivní trh přesto stále zanedbatelný. Podle Šuráně představuje zhruba pouze půl procenta celkové domácí výroby piva. Některé průmyslové pivovary přesto prý na malovýrobce hledí nevraživě jako na konkurenci. „Očekáváme, že v okamžiku, kdy to vejde ve známost, budou se hlásit další,“ poznamenal Šuráň, který odhaduje, že se do uskupení do budoucna podaří nalákat minimálně polovinu ze všech českých minipivovarů.
„Velmi to vítáme, jsme tomu rádi,“ reagoval na zprávu o založení svazu minipivovarů výkonný ředitel „velkého“ pivovarského svazu Jan Veselý. Přes malý celkový výstav je podle něj vliv malých výrobců piva významný.
Minipivovary, které nemohou velkým výrobcům konkurovat z hlediska množství vyrobeného piva a ceny, se snaží své zákazníky lákat na jiné pivo, než je v Česku i celosvětově nejrozšířenější ležák. Díky malým vyráběným objemům mohou více experimentovat a vařit různé pivní speciály, což také dělají.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *