Nejen ve Francii začaly oslavy nového Beaujolais

Ve Francii i v dalších zemích dnes začaly světově nejznámější oslavy, které spočívají v rituálním otevírání lahví nového Beaujolais. Děje se tak již desítky let každý třetí listopadový čtvrtek. Tato tradice však není jen radostí, ale také prokletím pro vinařskou oblast Beaujolais ve východní Francii a tamní kvalitní, ale méně známá vína.

Nové Beaujolais je lehké a dobře se pije, ale není to žádné velké kvalitní víno. Je mladé, chudé na třísloviny a podle většiny odborníků se nehodí ke dlouhému skladování. Jde o úspěšnou marketingovou kampaň, která ale začala zastiňovat tamní známá a kvalitní vína.
Nové Beaujolais představuje podle představitele sdružení profesionálních vinařů Inter Beaujolais Jean Bourjade pouze 0,3 procenta tam kultivovaných vinic, ale stalo se jedním z nejznámějších vín na celém světě. Všichni jsou za tuto reklamu vděční, ale jde o strom zakrývající les, sdělil.

Současně odmítá kritiku, že nové Beaujolais je nějaké zcela podřadné víno. Uvedl, že to není víno, které by bylo snadné vyrobit. Je třeba ho vyrábět rychle v krátké době, aniž by se snížila kvalita produktu. Musí se to skutečně umět. Je nutné vrátit novému Beaujolais jeho ušlechtilost.

Chuť letošního ročníku tradičního mladého vína z oblasti Beaujolais u francouzského Lyonu je opět svěží a plná ovoce, ujišťovali francouzští vinaři. Podle webu týdeníku Le Nouvel Observateur je víno opravdu dobré, hlavně s vhodným salámem či sýrem.

Jako v minulých letech je největším odběratelem nového Beaujolais opět Japonsko, kde se začalo víno ochutnávat o osm hodin dříve než v zemi jeho původu. Japonci si objednali na 8,8 milionu lahví. K dalším tradičním odběratelům nového Beaujolais patří například USA a Německo. Většina z asi 200 000 hektolitrů nového vína je ale tradičně určena pro francouzský trh.*

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *