Nízká cena chleba neumožňuje investice

Cena, za kterou dodávají pekárny chleba do obchodů, stagnuje či klesá a podle pekařů neodpovídá jeho skutečné hodnotě. Nízká cena chleba jim neumožňuje investovat do rozvoje, řádně odměňovat své zaměstnance a řemeslo ztrácí atraktivitu pro mládež. Pekaři proto apelují na obchodní řetězce, aby mezi sebou nesoutěžily ve snižování cen základních pekařských výrobků, ale kvalitou chleba či pečiva a komfortem nákupu. Uvedli to zástupci Svazu pekařů a cukrářů v ČR v souvislosti s letošní oslavou Dne chleba, která se uskutečnila minulý týden v Břevnovském klášteře v Praze.

Cílem akce, kterou zorganizoval Svaz pekařů a cukrářů ČR, je propagace kvalitního českého chleba a posílení úcty a vážnosti k tomuto gastronomickému fenoménu ve společnosti. Na organizaci oslav se podílelo i hnutí Naši pekaři, jejichž záměrem bylo varovat před spotřebitelskými trendy, kdy chléb je mnohými konzumenty považován za nemoderní, nebo za samozřejmou potravinu, produkt, zboží. Podle hnutí mnozí zákazníci vyměňují čerstvě upečený český chléb od českého pekaře za kdesi vyrobené, zamražené, stovky kilometrů převezené a na prodejně rozpečené, čerstvě nakrájené. „Proto jsme se letos rozhodli ukázat vám všem, jaký je to pocit žít a být bez chleba. Bez jediného krajíce,“ uvedl zástupce této platformy. Ministr zemědělství Marian Jurečka připomněl, že naše společnost si uvědomuje důležité věci až v okamžiku, kdy jsou v ohrožení, nebo když je ztrácíme. Poukázal na to, kolik potravin se prodává v promočních akcích, je to číslo mezi 50 až 60 procenty. Pečivo je přitom často nejvíce promovaným zboží. „Měli bychom si sáhnout do svědomí a pokusit se lidem sdělit, že daný výrobek má hodnotu nejen vyjádřenou v ceně. Například díky pekárně, která ho upekla, máme zemědělce, kteří dokázali vypěstovat obilí na určité ploše a podobně. Upozornit na to, kolik lidí se podílí na daném výrobku a podobně,“ míní Jurečka.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *