Odbytové družstvo postrádá podporu při propagaci i finanční

Situace na trhu s rostlinnými komoditami a systémy jejich prodeje, legislativní podpora, dotace odbytovým družstvům, distribuce potravin a jejich označování jsou témata, kterými se zabývali zástupci centrály odbytových družstev na rostlinné komodity Družstva Agroodbyt ČR na schůzce s ministrem zemědělství Miroslavem Tomanem. Členové Agroodbytu při setkání upozornili ministra, že v podpůrných programech Státního zemědělského a intervenčního fondu nejsou příslušné kolonky na společné investice odbytových organizací do ošetření komodit ze sklizně, skladování a další zpracování. Ministr vyzval zástupce Agroodbytu k formulaci svých požadavků, které by se měly podle nich zahrnout do dotačních programů.

Předseda družstva David Novák informoval ministra také o tom, že odbytové organizace zatím nedostaly možnost propagovat své farmářské potraviny v rámci značky Klasa a Regionální potravina. „Ministr přislíbil, že bude situaci řešit, týmy obsadí lidmi z marketingu, jejichž cílem bude víc podpořit systém prodeje než reklamu, jako tomu bylo doposud,“ uvedl Novák.

Ministr podle něj také hodlá prosadit přísnějšími postihy ze strany Státní zemědělské a potravinářské inspekce za klamavé označování potravin. Podle Agroodbytu není správné označovat potraviny například sloganem Nakupujte hezky česky, když jde ve skutečnosti o polské nebo německé potraviny. Trnem v oku jim jsou i supermarkety hýřící českými vlaječkami třeba nad italskými těstovinami.

Centrální Družstvo Agroodbyt ČR, které nyní má šest členů, funguje převážně jako informační a logistická centrála pro jejich obchody. K členům patří OHD Pardubice, OHD agro, OHD Kolín, Společnost pro rozvoj turismu a regionálních potravin ve východních Čechách, AlliumAgro a Agrovýkup.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *