Olma letos očekává vyšší tržby jako loni

Přestože akciová společnost Olma letos vykoupí asi 260 milionů litrů mléka, což je o 17,5 procenta méně než loni, očekává, že letošní tržby budou poněkud vyšší než loňské, které dosáhly 4,1 miliardy korun. Uvádí se to v tiskové zprávě společnosti.

Potvrdil to i generální ředitel olomoucké mlékárny Olma Jiří Gavenda. Snížení objemu vykupovaného mléka zapříčinilo podle něj to, že se společnost nedohodla s částí dodavatelů na ceně. Pokles se promítl ve snížení produkce sušených výrobků a másla v blocích, které Olma dodává do zemí třetího světa.
„Na druhou stranu se nám podařilo zvýšit produkci výrobků s vyšší přidanou hodnotou, jako jsou pudinky, jogurty či jogurtové nápoje. Díky tomu lze očekávat zhruba stejný obrat jako v loňském roce,“ uvedl Gavenda.
Podle obchodního ředitele Olmy Jana Vařeky se letošní tržby budou pohybovat v řádu 4,2 miliardy korun. Asi 800 milionů korun z nich by Olma měla utržit z exportu. Loni mlékárna získala v zahraničí zhruba 640 milionů korun. „Společnosti se letos daří zejména v Maďarsku. Největší část exportu ale míří tradičně na Slovensko,“ řekl Vařeka.
Přestože Olma zásobuje především český trh, vyváží také kompletní sortiment svých výrobků, tj. mléko, jogurty, nápoje, dezerty i tuky zejména do Maďarska, Polska, Německa a na Slovensko. Za letošních 10 měsíců činil celkový objem exportu 46 566 tun a 667 mil. Kč. Vyvážený sortiment představuje 19 % finančního objemu celkového prodeje zboží. Největší část exportu míří již tradičně na Slovensko a největší nárůst prodeje byl zaznamenán v Maďarsku. Vedení společnosti připravuje také rozšíření exportu mléčných výrobků do Itálie, Chorvatska a nových zemí EU Rumunska a Bulharska.
Díky aktivitám na obchodních trzích bylo dosaženo vyšších nárůstů prodeje a s tím souvisejícího rozvoje výroby. Největší nárůst byl zaznamenán ve výrobě trvanlivého mléka – o 165,7%, významně vzrostla také výroba zakysaných výrobků – o 24,5% a jogurtů – o 21,6%. Rovněž se o 20% zvýšila výroba pudingů a o 15,3% výroba konzumního mléka.
Podle údajů společnosti GfK, která provádí průzkum českého trhu, zaujímá společnost Olma, a.s. v prodaném množství v kategorii jogurtů 2. místo, v kategorii jogurtových nápojů 1. místo, v kategorii pudinkových dezertů 1. místo a v kategorii tuků 2. místo.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *