Pivovary chtějí získat další zákazníky v Číně

Společnost Pivovary Lobkowicz doufá, že v nejbližších dnech získá v Číně další zakázky a podaří se jí na tamním trhu expandovat. Podle generálního ředitele Zdeňka Radila nebyly začátky jednoduché, před více než měsícem se ale stala významným akcionářem firmy čínská skupina CEFC, což by mohlo pomoci. "Nyní vyvážíme tisíce hektolitrů piva za řádově desítky milionů korun, doufáme ale, že by objemy by mohly být několikanásobně vyšší," dodal Radil s tím, že jasněji by mohlo být již v závěru tohoto týdne.

Společnost vyváží na čínský trh již osm let a zpočátku prý trvalo například celý rok a půl, než uzavřela prvotní kontrakt. „Pokud ale máte v zádech silného čínského partnera, tak jde všechno mnohem snáz,“ dodal. CEFC je šestou největší privátní společností v Číně, v září firma oznámila masivní investice v České republice. Získala například 60 procent ve fotbalovém klubu Slavia Praha, podíl v letecké společnosti Travel Service a právě se společností Pivovary Lobkowicz se dohodla, že v ní spolu s partnery převezme téměř 80 procent.  „V supermarketech zatím nejsme, jsme v restauracích, zejména těch lepších, naše pivo se tady běžně prodává v přepočtu za 200 korun za půllitr, takže je to dost exkluzivní zboží. Věříme ale, že díky našemu novému akcionáři se dostaneme i do řetězců,“ uvedl Radil. Čínské chutě se podle něj od těch českých liší, Češi preferují hořká piva, která v Číně tolik populární nejsou.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *