Počasí svědčí pivovarům

Příznivé počasí v dosavadním průběhu roku svědčí tuzemským pivovarům. Některým z nich vzrostla meziročně výroba o desetinu i více. O tom, jaký letošní rok pro výrobce piva bude, ale rozhodne především zbytek jara a léto, které jsou pro pivovarníky tradičně nejdůležitějším obdobím. Za celý loňský rok rostl výstav českých pivovarů jen velmi mírně - o necelé jedno procento.

„Oproti loňskému roku začala letos sezona restauračních zahrádek zhruba o měsíc dříve než vloni, kdy byla průměrná teplota v dubnu jen několik stupňů nad nulou, což venkovnímu sezení nenahrává,“ uvedla mluvčí Plzeňského Prazdroje Kateřina Krásová. Brzký nástup slunečného počasí podpořil podle ní především prodeje piva v restauracích. „Zvýšení zájmu jsme zaznamenali například i u nealkoholického piva, které lidé volí jako osvěžení při venkovních sportovních aktivitách jako cyklistika nebo pěší turistika,“ dodala mluvčí lídra trhu. Podobně se vyjádřil také mluvčí tuzemské pivovarské dvojky, Pivovarů Staropramen, Pavel Barvík. „Letošní začátek roku byl pro prodej piva příznivější, než tomu bylo loni,“ uvedl. Díky mírné zimě a teplotně nadstandardnímu začátku jara prodaly Pivovary Staropramen blíže nespecifikované větší množství piva než v loňském roce. „Jak je pro zimu a jaro typické, dařilo se především světlým pivům a ležákům,“ upřesnil. Na odhady výsledků celé letošní pivní sezony je podle Barvíka příliš brzy. „Nejbližší měsíce, to znamená období květen až srpen, rozhodnou, jak bude úspěšná,“ poznamenal. Květen je zatím chladnější, což se podle Krásové odrazí v prodejích.
Humpoleckému Rodinnému pivovaru Bernard vzrostly v prvním čtvrtletí prodeje téměř o 16 procent na 72 272 hl. V dubnu byl pak nárůst ještě výraznější, když dosáhl 31 procent. Celkový výstav v tomto měsíci přesáhl 24 000 hl, podobné úrovně, jako tomu bývá v letních měsících. Mluvčí pivovaru Zdeněk Mikulášek za úspěchem nevidí pouze příznivé počasí, ale i velký zájem lidí o chuťově zajímavější pivní speciály, nefiltrovaná a nealkoholická piva.
Pivovary Lobkowicz prodaly za první čtyři měsíce letošního roku o 9,5 procenta více piva než loni. „Zvýšení prodejů je způsobeno především vyššími prodeji lahvového piva, zejména dodávkami kartonů piva vlastních značek skupiny do prodejen obchodního řetězce Lidl,“ řekl manažer značek Petr Božoň.
České pivovary loni uvařily 19,3 milionu hektolitrů piva, o 0,6 procenta více než o rok dříve. Zatímco domácí spotřeba meziročně klesla o 1,1 procenta, pivovarníci vyvezli meziročně o devět procent více zlatavého moku. Lidé nadále pili méně piva v restauracích, jejichž podíl na celkové spotřebě klesl na historické minimum.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *