Povědomí o značce Klasa vzrůstá, znalosti chybí o známce produktu

Povědomí o značce Klasa pro kvalitní tuzemské potraviny podle průzkumu výrazně vzrostlo, uvedl prezident Potravinářské komory Jaroslav Camplík. S nápovědou si ji nyní vybaví 68 procent respondentů proti původním sedmnácti procentům. Nyní je ale podle Camplíka třeba rozšířit znalost o tom, co známka znamená, aby lidé označené výrobky v obchodech skutečně vyhledávali.

Značka Klasa, která je jádrem programu na podporu domácích potravin, mohli ke konci roku spotřebitelé nalézt na 852 výrobcích od 143 firem. Uděluje se od roku 2003. Produkt známku získává na tři roky, pokud splní stanovené požadavky. Jde například o stoprocentní podíl národní práce. Mezi další patří splnění stanovené spotřeby tuzemských surovin. Vysoké nároky se kladou i na kvalitu a bezpečnost potravin. Žadatel musí být držitelem certifikátu ISO nebo certifikátu systému kritických bodů.
Program podpory domácích potravin má na starosti marketingový odbor Státní zemědělský intervenční fond (SZIF). Loni šlo na propagaci zhruba 180 milionů korun, letos je vyčleněno asi 238 milionů korun, řekl ředitel fondu Jan Höck. Vedle samotné Klasy zahrnuje například prezentace na výstavách a zahraničních veletrzích, akce v řetězcích a další aktivity.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *