Prodej dvanáctistupňového piva vzrostl o více než pětinu

Za tři roky od uvedení piva Radegast Ryze Hořká 12 na trh vzrostl pivovaru Radegast prodej dvanáctistupňového piva o více než 20 procent. Nyní tvoří více než polovinu prodeje celé značky a je nejprodávanější dvanáctkou v České republice. Uvedl to marketingový ředitel společnosti Plzeňský Prazdroj, jejíž je Radegast součástí, Grant McKenzie.

Ryze Hořká 12 se v pivovaru v Nošovicích na Frýdecko-Místecku začala vařit v roce 2014. „Od té doby každý rok rostl prodej o více než pět procent. Normálně se ležáky prodávají méně než desítky. U Radegastu to je naopak, dvanáctka dělá více než 50 procent. To není běžné,“ řekl McKenzie. Celkem se piva Radegast prodá v České republice více než milion hektolitrů ročně. „Prodej desítky trochu klesá, ale dvanáctka roste moc, takže celkově roste celá značka. Celkový prodej roste o tři až čtyři procenta ročně,“ řekl ředitel. Značku Radegast se Prazdroj chystá dále posilovat. Chce expandovat do Brna či Čech, ale například také na Slovensko. „Momentálně na Slovensko prodáváme jenom sudy a tanky, žádné lahve ani plechovky. Poslední tři roky jsme byli překvapeni, že je to tak úspěšné. Radegast má jinou chuť než slovenské pivo, je velmi hořký a někteří pivaři to milují,“ řekl McKenzie. Pivovar se na Slovensku, konkrétně v Žilině, chystá otevřít i první ze sítě svých hospod Radegastoven. Po ní by mohly následovat další v Bratislavě i jiných městech.*

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *