Prodej sektů je mírně vyšší

Největší tuzemský výrobce vín, Bohemia Sekt, ukončí dnes letošní stáčení sektů. S jejich distribucí do obchodních řetězců a velkoobchodů, která čítá už druhý týden 30 kamionů denně, bude pokračovat až do 30. prosince. Podnik zatím hlásí mírně vyšší prodeje sektů než loni, podobné je to u tichých vín. Uvedl to jednatel a předseda vedení společnosti Ondřej Beránek.

„V případě vysoké poptávky po sektech jsou zaměstnanci připraveni nastoupit i mezi svátky, podobně jako se to stalo před dvěma lety, kdy museli pracovat ještě 27. a 28. prosince,“ dodal. Výrobu v prodloužených směnách zahájil podnik už v srpnu. První půlrok je výrobní týden čtyřdenní. Důvodem je, že skupina, která prodává většinu sektů v samém závěru roku, nechce výrobu „šponovat“ na poslední týdny. Vzhledem k tomu, že firma od října mírně zvýšila ceny, bylo letos velmi silným prodejním měsícem září. „Poté jsme čekali oslabení odbytu, které se ale v očekávané míře nedostavilo,“ uvedl Beránek. Letošní konec roku je podle něj prodejně těžko odhadnutelný, protože bude, na rozdíl od minulých let, málo pracovních dnů a ani Silvestr, který je v pondělí, nebude standardním pracovním dnem. „Je otázkou, jak řetězce zvládnou logistiku a zda sekt včas objednají a rozdistribuují do obchodů,“ vysvětlil Beránek.
Sektů a šumivých nápojů chce firma prodat minimálně stejně jako loni, tedy 11,5 milionu lahví, ale podle Beránka by to mělo být mírně více. Velmi dobře jde letos Bohemia Sekt Chardonnay („bílý sekt z bílých hroznů“), který firma uvedla na trh před více než rokem a letos byl zvolen nejlepší novinkou roku v programu Volba spotřebitelů. Podobně velký meziroční nárůst si drží také nealkoholický Bohemia Sekt. „Poslední tři roky cítíme trend zvýšené konzumace tradičních alkoholických nápojů bez alkoholu,“ uvedl Beránek. Obou těchto druhů sektů prodá podnik statisíce lahví. Firma podobně jako loni počítá s tím, že na Silvestra lidé otevřou 3,5 až čtyři miliony lahví sektů se zátkou Bohemia Sekt. Podnik jich pod značkou Bohemia Sekt nabízí 14 druhů. Nejvíce prodaných lahví má v letošním roce opět tvořit Bohemia Sekt demi sec (polosuchý), nejprodávanější šumivé víno na českém trhu. „Vzhledem k tomu, že jeho cena je nad průměrem českého trhu sektů, je vidět, že lidé více konzumují dražší, kvalitnější a zavedené značky,“ uvedl Beránek.
U tichých vín, kde se Bohemia Sektu mimořádně daří zejména se značkou Habánské sklepy, letos poprvé po deseti letech prodá větší objem kvalitních odrůdových vín, než bude činit meziroční propad odbytu levnějších produktů. Firma dlouhodobě ustupuje od výroby nejlacinějších vín směrem ke kvalitním značkovým produktům. „Už nyní je jasné, že celkově prodáme více tichých vín než loni,“ dodal ředitel.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *