Reklama zabírá, Klasa je známější

Po půlroční propagační kampani zná již mnohem více spotřebitelů značku Klasa udělovanou kvalitním českým potravinám. Zatímco před začátkem kampaně loni v červnu si logo v národních barvách vybavilo pouze šest procent z oslovených žen, nyní je to 36 procent.

Státní zemědělský intervenční fond, který značku spravuje, hodnotí kampaň na podporu značky jako úspěšnou. Reklama probíhala podle ředitele fondu Jana Höcka v televizi a tisku, na Klasu se snažily upoutat billboardy a propagovala se také při ochutnávkových a dalších akcích v obchodních řetězcích. Průzkum, který v prosinci uskutečnila agentura STEM/MARK, ukázal, že s nápovědou si značku vybavilo 68 procent z dotázaných žen, což je o 51 procent více než před kampaní. Znalost a image národní značky tazatelé zkoumali u žen ve věku 20 až 55 let.
Vyšší zájem o české potraviny
Klasa je po nedávné kampani s 36 procenty také nejznámější potravinářskou značkou kvality. Dvacet procent oslovených žen znalo značku pro bio produkty a 14 procent Czech made. Koncem roku mohli spotřebitelé nalézt logo Klasa celkem na 852 potravinářských výrobcích od 143 firem. Národní značka se uděluje od roku 2003
Plných 96 procent respondentek prosincového průzkumu považuje za správné, že kvalitní české potraviny mají zvláštní značku. O dvanáct procent méně je těch, které věří tomu, že výrobky s logem Klasa jsou skutečně kvalitní. Šedesát procent dotázaných hospodyněk také uvedlo, že při nákupu budou dávat přednost zboží s Klasou. Před reklamní kampaní jich bylo 55 procent.
Propagace Klasy současně zvýšila zájem o české potraviny. Jestliže před ní odpovědělo 41 procent respondentů, že dává přednost českým potravinám, v prosinci jich bylo 46 procent. Dvě procenta preferují potraviny z dovozu. Ostatním, kterých v červnu bylo 57 procent a prosinci 53 procent, je v zásadě jedno, zda kupují výrobky z tuzemska nebo odjinud.
Logo známé hlavně z výrobků
Z průzkumu dále vyplynulo, že značku Klasa nejlépe přijímá střední společenská vrstva. Výsledkem je také zjištění, že zhruba dvě třetiny dotázaných žen znají „áčko“ právě z výrobků. Naprostá většina z nich vyjádřila ochotu vyzkoušet takto označené výrobky. Potvrdilo se však také, že přimět spotřebitele, aby preferovali české potraviny znamená překonat stará názorová klišé, tedy že domácí výrobky jsou levnější a horší, kdežto zahraniční jsou dražší a lepší. K tomuto závěru dospěla agentura vyhodnocující efekt reklamní kampaně. Aby se tento zažitý pohled zvrátil, doporučuje delší a diferencovanější působení na zákazníky.
Na propagaci domácích potravin vloni věnoval SZIF podle ředitele Höcka kolem 180 milionů korun, pro letošek je vyčleněno asi 238 milionů korun.
To nejlepší z Klasy
„Nechceme, aby Klasa ustrnula. Nyní se pracuje na tom, jak ještě více zvýraznit některé výrobky, které již značku obdržely. S konkrétním návrhem přijdeme na výstavě Salima,“ přislíbil Höck.
V zahraničí podle státního tajemníka ministerstva zemědělství Miroslava Tomana naši Klasu znají. V lednu se některé české potraviny s národní značkou představily na berlínském veletrhu Grüne Woche, v letošním roce dále zamíří třeba na výstavu do Moskvy.
Turisté z ciziny i domova natrefí na kvalitní české potravinářské zboží také na mezinárodním letišti v Praze-Ruzyni. Na konci ledna byla v tranzitním prostoru nového terminálu Sever II otevřena druhá prodejna Bohemia Deli Klasa. První funguje od loňského února v tranzitní části terminálu Sever I. Zájem cestujících je veliký, řekl Jiří Šindler, generální ředitel společnosti Fast Food Servis, která oba specializované obchody provozuje. Sortiment tvoří z významné části potraviny s Klasou, mezi nimi dominují výrobky lahůdkářského charakteru, zastoupené množstvím uzenářských a mléčných produktů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *