Řetězce v Německu se vrhají do prodeje biopotravin

Nabídka ekologicky kontrolovaných potravin v Německu nápadně roste. Působí tam přes tři sta biosupermarketů, jen loni jich bylo otevřelo šedesát. Biopotraviny začínají do své nabídky zařazovat i levnější diskontní prodejny. Čas prokáže, kdo expanduje i do menších měst.

Například řetězec Basic nabízí ve svých obchodech výhradně biopotraviny pocházející z kontrolovaných výrob. Jsou to například francouzská vína, tropické ovoce, ale i hovězí či vídeňské párky.
Je to už devět let, co zakladatel řetězce Basic Georg Schweisfurth vsadil nejen na rozsáhlou nabídku čerstvého zboží. Veškeré zboží muselo být ekologické, ale zároveň nic nesmělo vypadat jako v bioochodě, uvedl. Řetězec Basic se sídlem v Mnichově zvýšil v roce 2005 obrat o téměř 40 procent. Konkurenční Alnatura z hesenského Bickenbachu vykázala růst o 24 procent.
Nová konkurence ale zasahuje menší bioobchůdky a samoobsluhy, jimž odebírá klientelu. Konkurencí jsou také diskont prodejny, například řetězec Aldi, který je údajně největším odběratelem domácích biobrambor. I řetězec Lidl chce do března v Německu vybudovat sortiment ekologicky kontrolovaných produktů.
Tato cenová ofenzíva by mohla zvýšit tlak i na ekologické supermarkety a odvětví, jež dosud sázelo na velkoměsta jako Berlín, Hamburk nebo Mnichov, proto hledá nové možnosti růstu. Je jen otázkou času, kdo se odváží do menších měst s menším počtem zákazníků, řekl Schweinsfurth.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *