Roste obliba piva v platových lahvích

Obliba piva v plastových lahvích u českých zákazníků roste. Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven loni jeho prodej v Česku vzrostl 45násobně, jeho růst potvrzují také obchodníci. Pivovary na růst poptávky reagují a nabídku zlatavého moku v plastu rozšiřují. Například tuzemská pivovarská dvojka, Pivovary Staropramen, dnes informovala, že na trh nově uvádí ve dvoulitrových PET lahvích balené pivo Braník.

Meziroční růst prodeje piva v PET lahvích o desítky procent potvrdil mluvčí sítě supermarketů a hypermarketů Albert Libor Kytýr. Podle něj je zájem o takto balené pivo největší v létě. „Aktuálním trendem a zajímavostí, kterou sledujeme především v prodejnách Albert působících v městech v blízkosti vodních toků, je to, že pivo v plastových lahvích začali hojně preferovat vodáci,“ řekl. Ti prý plastové láhve s pivem při sjíždění řek zavěšují za své lodě a tímto způsobem pěnivý mok chladí.
Domácí jedničkou v prodeji piva v plastových lahvích je skupina Heineken, který začal nabízet PET láhve s objemem 1,5 litru loni v dubnu, stáčel do nich Zlatopramen a Starobrno. Na konci minulého roku začal do PET lahví, ale o objemu dva litry, stáčet také pivo Velký Březňák.
Od loňského léta pivo v plastových láhvích prodává například i lídr trhu Plzeňský Prazdroj, který se prodeji piva v plastových lahvích bránil řadu let. Začal do nich stáčet nejlevnější druhy piva Klasik a Primus.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *