Rozšiřují prodej piv v PET lahvích

Tuzemské pivovary rozšiřují nabídku piva v PET lahvích. Domácí pivovarská dvojka, pivovary Staropramen, začala v předchozích týdnech do litrových umělohmotných lahví plnit své nejprodávanější pivo Staropramen Světlý. Lídr trhu, Plzeňský Prazdroj, od dubna nově prodává v PET láhvi světlé výčepní pivo Velkopopovický Kozel. Zájem o pivo v PET lahvích, jejichž rozmach začal v Česku v roce 2009, roste. Zatímco v roce 2008 byl jejich podíl na prodejích takřka nulový, za loňský rok se již přiblížil třem procentům.

Litrová PET lahev je novinkou na trhu, až dosud Pivovary Staropramen i jejich konkurenti pivo plnili do lahví o objemu 1,5 litru nebo dva litry. V umělohmotném balení navíc směřovaly na trh především menší levnější značky z nabídky českých pivovarů. Značka Staropramen je „vlajkovou lodí“ pivovarské skupiny, která v Česku vaří také například značky Ostravar nebo Braník.
„S litrovým balením sázíme na specifické příležitosti konzumace, kdy jsou praktické výhody balení důležité,“ uvedla manažerka značky Staropramen Eva Zlámalová. Balení je podle ní vhodné především pro individuální pití nebo víkendové posezení s rodinou či přáteli. Celoplošná distribuce piva v novém balení do českých obchodů začala na začátku března a nyní vrcholí.
„Lidé si Kozla často kupují na víkendy na své zahrádky a chaty. Prodává se nejvíce balený, proto je pro Kozla praktické 1,5litrové PET balení vhodné,“ řekl mluvčí Prazdroje Jiří Mareček. Prazdroj podle Marečka zareagoval na rostoucí poptávku českých spotřebitelů po pivu v praktických umělých obalech. „Distribuce probíhá do stejných obchodů, kde je dnes k dostání lahvový Kozel, to znamená pokrytí celého trhu,“ uvedl. Prazdroj již od roku 2009 prodává v PET lahvích levná piva Klasik a Primus.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *