Skandální marketingový kousek mezi francouzskou pojišťovnou a výrobcem jogurtů

Roční bonus až 40 eur, v přepočtu 1200 korun, nabídla francouzská pojišťovna MAAF svým pojištěncům za to, když budou ročně konzumovat určité mléčné výrobky společnosti Unilever, které snižují hladinu cholesterolu. Údajně tak chtějí obě společnosti přispět k boji proti chorobám srdce a cév. Organizace na ochranu spotřebitelů to však vnímají jako skandální marketingový tah.

Bonus do pojišťovny MAFF obdrží spotřebitelé tehdy, když prokáží spotřebu určitých jogurtů, margarinu a mléčných nápojů Unileveru. Za spotřebu sedmi produktů za rok činí bonus deset eur, za spotřebu nejméně jednadvaceti 40 eur. Zájemci o bonus na rok 2007 musí během příštího roku pojišťovně poslat účtenky z nákupu a čárové kódy. Zmíněné výrobky jsou však o deset procent dražší než klasické, což „dárek“ pojišťovny staví do trochu jiného světla.
Údajně s ek podobnému kroku chystá i potravinářská společnost Danone, která se chce kvůli stejnému cíli spojit s pojišťovnou AGF. Bonus se má týkat mléčných výrobků řady Danacol, které prý rovněž snižují cholesterol.
Sdružení francouzských spotřebitelů s názvem Que choisir uvádí, že tento postup je projevem skandálního zneužívání zdraví pro čistě marketingové cíle. Potravinářská větev odborové centrály CGT prohlásila, že MAAF a Unileveru jde o to, aby získaly peníze a zvýšily zisk.
Negativně se k této akci nestaví lékaři, i když připouští, že oběma společnostem jde o publicitu. Jogurty Danacol a margarin Saint-Hubert působí příznivě na cévní soustavu, a proto je pacientům doporučují.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *