Skandálům s prodejem zkaženého masa by měly zabránit etikety kvality

Speciální etikety, které rozpoznají kvalitu masa, začínají zkoušet obchodní řetězce Tesco a Makro. Maso bez závad má na obalu s ochrannou atmosférou černobílou etiketu s čárovým kódem, když nastavené podmínky jsou překročeny, etiketa zfialoví. Tato novinka by měla zabránit skandálům s prodejem zkaženého masa, které se odehrály například v síti Julius Meinl, Tesco nebo Ahold, píše se v Hospodářských novinách.

Etikety na své výrobky lepí podnik Maso Planá, který patří ke skupině Agrofert podnikatele Andreje Babiše. Nálepky kvality se zatím zkouší a až v příští léto by se měl tento způsob uplatnit naplno, sdělil šéf masokombinátu Emil Kasper Hospodářským novinám. Ve střední Evropě jde podle něj o úplnou novinku, v západní Evropě podobné etikety již zkoušeli. V některých státech USA jsou už běžnou věcí.
S chytrou etiketou by ale měla vzrůst i cena baleného masa. Speciální etiketa vychází Maso Planá podle Kaspera na čtyři koruny. Po dohodě řezníků s obchodníky by měl balíček podražit asi o korunu padesát. Otázka je, řekl, jak se novinka mezi zákazníky prosadí a zda ti budou ochotni za etiketu kvality připlatit.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *