Staropramenu loni poklesly tržby

Společnosti Pivovary Staropramen v roce 2010 klesly tržby meziročně o devět procent pod čtyři miliardy korun. Už předloni Pivovary Staropramen vykázaly mírné snížení tržeb na 4,04 miliardy korun z 4,05 miliardy v roce 2008. Ukazatel EBITDA, tedy provozní výsledek hospodaření Pivovarů Staropramen bez odpisů dlouhodobého majetku, loni činil 1,129 miliardy korun. Výsledky sdělil mluvčí společnosti Pavel Barvík.

Pivovary Staropramen, které jsou po Plzeňském Prazdroji dlouhodobě dvojkou na tuzemském pivním trhu, patří od prosince 2009 do pivovarské skupiny StarBev se sídlem v Praze.
Pivovary Staropramen loni v tuzemsku a na zahraničních trzích prodaly 2,8 milionu hektolitrů piva, což bylo o sedm procent méně než v roce 2009. Na poklesu prodejů se kromě pokračující ekonomické recese podle vedení Pivovarů Staropramen podílelo také navýšení spotřební daně z loňského ledna, které zvýšilo ceny piva. V číslech není zahrnuta licenční výroba piva značky Staropramen v zahraničí, která loni naopak meziročně vzrostla o 17 procent.
„České pivovarnictví má za sebou druhý rok poznamenaný ekonomickou recesí, jejíž dopad na vývoj oboru byl navíc umocněn výrazným zvýšením spotřební daně na jeho počátku a na to navazujícím zdražením piva. Spotřebitelé na tuto situaci reagovali dalším omezením spotřeby,“ komentoval loňský rok generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Zbyněk Kovář.
Pokles výroby zmírnil úspěch nových piv uvedených na trh loni před hlavní pivovarnickou sezonou, jimiž byly jedenáctistupňové pivo Staropramen a Braník Dvoulitr v PET láhvi. Toho od uvedení na trh loni v červnu do konce roku Pivovary Staropramen prodaly více než 70.000 hektolitrů, čímž se značka stala druhou nejprodávanější na rostoucím trhu piva v plastových obalech. „Vstupem Braníku Dvoulitru na trh společnost čtyřnásobně zvýšila meziroční prodeje ve vysoce progresivním segmentu PET lahví,“ podotkl Barvík.
Domácí prodej společnosti klesl loni o necelých sedm procent, když se snižoval především prodej levnějších značek piv. Hlavní značka Staropramen zaznamenala loni pokles prodeje o necelá tři procenta, což bylo méně než představoval pokles celého domácího pivního trhu. Staropramen tak druhým rokem po sobě posílil svůj podíl na trhu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *