Středomoravským pivovarům i díky teplému létu vzrostl prodej piva

Středomoravským pivovarům v létě díky teplému počasí vzrostl prodej piva a jeho odbyt je za prvních sedm měsíců vyšší než loni. V období tropických teplot ale spotřeba piva závratně nevzrostla, shodují se ředitelé pivovarů v Přerově, Litovli a Hanušovicích, které tvoří pivovarnickou skupinu PMS Přerov.

„Extrémní teploty letošního léta nejsou úplně ideální pro konzumaci piva, přesto registrujeme nárůst v čepovaném pivu oproti loňskému létu zhruba o 15 procent,“ řekl ředitel přerovského Pivovaru Zubr Tomáš Pluháček. Za prvních sedm letošních měsíců Pivovar Zubr vyrobil celkem 140 tisíc hektolitrů piva. „V meziročním srovnání je to o deset procent více než loni,“ podotkl Pluháček.
Vyšší produkci hlásí také sesterský Pivovar Holba z Hanušovic na Šumpersku, jehož výroba v letních měsících meziročně vzrostla o dva tisíce hektolitrů. Mluvčí pivovaru Hana Matulová řekla, že od ledna do července pivovar prodal 194 tisíc hektolitrů piva, což je o pět tisíc hektolitrů více než ve stejném období loňska. „Do nárůstu poptávky se promítá teplé počasí a sílící prázdninová turistika. V červnu a červenci odbyt piva Holba dosahoval 40 tisíc hektolitrů měsíčně a podobný objem lze očekávat v srpnu,“ uvedla.
Výstav Pivovaru Litovel v létě přesáhl 20 tisíc hektolitrů měsíčně, přičemž jeho roční produkce se pohybuje průměrně kolem 180 tisíc hektolitrů. „V letní sezoně, která trvá zhruba tři až tři a půl měsíce, je výstav tradičně vyšší, než je tomu v průběhu zbytku roku,“ uvedl ředitel Pivovaru Litovel Lumír Hyneček.
Letní prodej piva podle Pluháčka zpravidla dvojnásobně převyšuje odbyt v zimních měsících. „Nejsilněji se letní měsíce promítají do spotřeby ochucených piv, která jsou vyloženě sezónním zbožím. U nich je nárůst až pětinásobný,“ řekl Pluháček. Největší podíl na prodejích Pivovaru Zubr má i v létě jedenáctka Zubr Grand. „V letošním roce zažívá svoji letní premiéru a vede si především jako čepovaná velmi dobře,“ dodal.
Prodeji litovelského piva v létě podle Hynečka pomáhají hudební festivaly, na jejichž přípravě se Pivovar Litovel podílí, či zvýšená sportovní aktivita lidí. „Díky tomu zaznamenáváme vyšší prodeje nealkoholického piva a osvěžujících ovocných piv a pivních mixů. Točené pivo v horkých dnech konzumují na zahrádkách restaurací a barů i lidé, kteří mu jinak moc neholdují,“ podotkl. Také podle Matulové jsou oblíbeným letním pitím ochucená piva. „Výborně zaženou žízeň a jsou vyhledávanou náhražkou slazených nápojů,“ řekla Matulová.
Ředitelé pivovarů shodně upozornili, že tropické teploty prodeji piva příliš nesvědčí. „Konzumace alkoholických nápojů včetně piva neroste přímo úměrně se sloupcem rtuti na teploměru. Pokud denní teplota překročí tropickou hranici 30 stupňů Celsia, pijí lidé zpravidla méně alkoholu. Během největších tropických veder tedy spotřeba piva spíše klesá a lidé konzumují alkoholické nápoje až ve večerních hodinách,“ upozornil Hyneček.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *