Tesco se orientuje na tuzemské dodavatele

Více výrobků od místních dodavatelů si podle Simona Kinga, obchodního ředitele Tesco Stores ČR, přejí jejich zákazníci. Tyto výrobky mají navíc i konkurenční výhody, zejména jsou čerstvější a levnější. Záměr otevřít další prodejny v ČR a také dále expandovat na Slovensku, v Polsku i Maďarsku a také nepříliš daleká doba vstupu ČR do EU vede Tesco k hledání cest lepší spolupráce s tuzemskými dodavateli.

Příkladem je seminář, kterého se minulý čtvrtek zúčastnilo 56 českých potravinářských firem. Jedním z problémů vidí King v tom, že se „ne vždy se daří, aby všechny výrobky byly stále v prodejnách Tesca k mání.“ Firma se neobrací jen na velké dodavatele. Šanci uspět dává i malým a středním výrobcům, jimž nabízí možnost dodávat svou produkci pod značkou Tesco. Naše čerstvé potraviny mají podle Kinga velmi dobrou základní kvalitu, obtížně si však její úroveň udržují v průběhu celého roku. Vztah dodavatele a odběratele cítí obchodní ředitel zvláště u nadnárodních a velkých domácích producentů stále spíše jako konfrontační, chce jej proto dostat na partnerskou úroveň. „Snažíme se dát dohromady týmy pracovníků dodavatelů i Tesca, aby dohadovaly náklady a ceny, společně se domlouvaly o zakázkách, marketingu i o reklamě.“ I když je pro našeho zákazníka stále důležitá cena, začíná se více zajímat i o kvalitu. Tesco připravuje programy na její zvyšování, které by se měly „plně projevit až za dva či tři roky. Nejde přitom jen o kvalitu dodávaných potravin. King si je vědom, že firma musí „také školit vlastní lidi, aby uměli se zbožím zacházet, znamená to i investice do chladicích pultů apod.“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *