Tržby pekařům a cukrářům už rostou

Vánoce spolu s Velikonocemi jsou pro pekaře dvěma vrcholy sezóny. Růst prodeje před těmito svátky táhnou speciální výrobky, jako jsou o Vánocích vánočky a cukroví. Naproti tomu prodej chleba, rohlíků či housek zásadním množstevním výkyvům o svátcích nepodléhá. Uvedl to mluvčí tuzemských pekáren United Bakeries Jaroslav Pomp.

Z vyjádření výrobců i obchodníků vyplývá, že ceny vánočního cukroví navzdory růstu nákladů zůstávají letos většinou na loňské úrovni. Až několikanásobně v prosinci roste v obchodech prodej surovin na pečení. Češi totiž stále dávají přednost domácímu vánočnímu cukroví před kupovaným.
Například někteří severočeští pekaři však tvrdí, že rostoucí prodej vánočního pečiva či chlebíčkových vek jim nenahradí ztrátu tržeb za tradiční sladké pečivo, jako jsou koláče nebo sladké koblihy. Ten totiž podle nich naopak před svátky výrazně klesá.
Cukráři v Olomouckém kraji shodně tvrdí, že ceny vánočního cukroví navzdory rostoucím nákladům na suroviny a energie letos nezvýšili. Třeba zákazníci cukrářky Marie Diblíkové ze Zábřehu na Šumpersku za kilogram sladkostí určených na vánoční stůl zaplatí stejně jako loni 180 Kč.
Podle výrobců i obchodníků se ekonomickou krizí způsobený propad tržeb za potraviny na předvánoční období nevztahuje. Podle ředitele reklamy a marketingu hypermarketů Globus Libora Tomáše je nejvyšší poptávka po hotovém vánočním pečivu kumulovaná až do druhé poloviny prosince. Předpokládá, že konečné prodeje budou vyšší než v loňském roce.
Většina cukrářství již objednávky na vánoční cukroví přestala přijímat nebo tak učiní v nejbližších dnech.Obchodní řetězce nabízejí především cukroví z produkce velkých výrobců. Zejména v diskontních prodejnách lze koupit průmyslově vyráběné vánoční cukroví, které je výrazně levnější než sladkosti z menších výroben. Cukráři se ale úbytku zákazníků neobávají, jelikož mnoho Čechů si prý i v době hospodářské krize o Vánocích za kvalitu rádo připlatí.
Mnohonásobně roste v předvánočním období prodej surovin na pečení. Například prodej ořechů se oproti zbytku roku zvyšuje takřka dva a půlkrát. Více než dvojnásobně stoupá také prodej čokolády na vaření. Másla a tuků se prodá o 150 procent více.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *