Velké pivovary se zajímají o trh minipivovarů

Velké pivovary se zajímají o trh minipivovarů, přemýšlí i o stavbě vlastních. Malých stále přibývá zhruba 50 ročně, nyní je jich kolem 360. Uvedl to prezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Šuráň. Podle něj jde ve světě o běžnou věc, například v USA. Některé pivovary zájem o minipivovary připouští.

Podle Šuráně díky konkurenci ze strany minipivovarů velcí výrobci stále posílají na trh více speciálních piv, nebo třeba nepasterovaná, či nefiltrovaná piva nebo mok s čerstvým chmelem. Předpověděl, že tomuto oboru dává dalších deset let růstu a pak se uvidí, kdy přijde doba, kdy velké koncerny vytvoří řetězce minipivovarů. Podle něj velcí výrobci loni ve Spojených státech koupili 60 minipivovarů.

Ředitel marketingu a strategie Plzeňského Prazdroje Grant McKenzie řekl, že jejich vášní je kvalita piva. Obdivují ty malé pivovary, které dokážou přinášet jedinečnou chuť a kvalitu, a vnímámají je jako důležitou a cennou součást trhu pomáhající zachovat českou pivní kulturu. Uvažují o různých možnostech využití flexibility malých pivovarů. Podle pivovaru Heineken jde sice o zajímavý trend, ale v současném byznys modelu společnosti není aplikovatelný.

Minipivovary v České republice také zanikají, podle svazu jde přibližně o jeden na třicet nově vzniklých. Další možností je, že vyrobí více než 10 000 hektolitrů piva ročně a dostane se tak mimo kategorii minipivovarů. Výrobní cena piva se podle Šuráně pohybuje okolo 8,5 až 9,5 koruny za půllitr.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *