Výrobci trvanlivého pečiva stoupl zisk

Zisk téměř o čtvrtinu z předloňských 537 milionů na loňských 663 milionů korun stoupl tuzemskému výrobci trvanlivého pečiva Opavia-LU, ačkoli tržby firmě klesly o šest procent na 4,452 miliardy korun. Uvádí se to ve výroční zprávě společnosti umístěné ve Sbírce listin.

Za hlavní důvod růstu zisku firma označila růst produktivity výroby, efektivity marketingu a spolupráci s českou pobočkou nadnárodního koncernu Kraft Foods, jehož je Opavia součástí.
V České republice firma utržila o sedm procent méně než před rokem. Provozní zisk Opavia-LU vzrostl z 620 milionů v roce 2008 na loňských 779 milionů korun. Z výroční zprávy vyplývá, že firma zvýšila svůj podíl na tuzemském trhu sušenek o dva procentní body na 50,4 procenta.
Stoprocentním vlastníkem Opavia-LU je od podzimu 2007 společnost Kraft Foods France Biscuit. Opavia-LU proto od loňského července distribuuje své výrobky prostřednictvím české pobočky koncernu Kraft Foods. Společnost vyrobila vloni o čtyři procenta více výrobků než předloni. Hlavní zásluhu na tom měl nárůst vývozů, který se zvýšil o deset procent. Ve svých třech závodech v České republice – Opavia v Opavě, Deli v Lovosicích a Kolonáda v Mariánských Lázních, vyrábí firma produkty značek Tatranky, Disko, Fidorka, BeBe, Kolonáda, Miňonky, Piškoty, Telka nebo Zlaté oplatky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *