Vyšší prodej likérky

Jindřichohradecká likérka Fruko-Schulz meziročně zvýšila prodej o téměř 13 procent na loňských 5,75 milionu litrů lihovin. Téměř polovina firemní produkce připadla na nejprodávanější značku - Tuzemák. Tohoto nejznámějšího českého rumu se v podniku vyrobilo o osm procent víc, konkrétně 2,8 milionu litrů. Sdělil to ředitel společnosti Josef Nejedlý.

Ještě vyšší zájem byl o vodku. Její produkce se oproti roku 2007 zvedla o plných 24 procent na 1,48 milionu prodaných litrů. I proto považuje vedení podniku, který patří mezi pět největších likérek v České republice, loňské výsledky za velmi dobré.  „Objemově to je jeden z našich nejúspěšnějších roků. Pomohl nám k tomu nejen vstup do dalších obchodních řetězců a výroba privátních značek lihovin, ale i inovace výrobků a rostoucí export,“ uvedl Nejedlý.
Vývoz Fruka se loni zvýšil o 46 procent na více než 660 000 litrů. Firma své nápoje dodává do dvou desítek zemí včetně Austrálie, Číny nebo Tchaj-wanu. Díky vyšším prodejům vzrostl loňský hrubý obrat společnosti o 17 procent na 706 milionů korun. Ekonomická krize se však podle odborníků nevyhne ani trhu s lihovinami a dá se očekávat, že spotřebitelé začnou méně utrácet. Vedení jindřichohradecké likérky se ale dramatických dopadů zatím neobává.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *