Vzájemná propagace šumavských parků posiluje turistiku v přírodě

Tři roky fungující těsná spolupráce Národního parku Šumava (NPŠ) a Národního parku Bavorský les, které se vzájemné propagují, zvyšuje návštěvnost obou stran Šumavy. Jen návštěvnost české části se od roku 2013 zvýšila o 15 až 20 procent na loňské více než dva miliony turistů. Oba parky připravují řadu společných projektů. Řekli to ředitel NPŠ Pavel Hubený a mluvčí Jan Dvořák na Dni NPŠ v Rokytě u Modravy v srdci parku. Akce byla věnována šumavským šelmám, přilákala tisícovku lidí.

Ředitelé obou parků pokřtili dvojjazyčný kalendář. Podle nich jezdí lidé na obě strany Šumavy, protože funguje společná propagace. Každá strana je odlišná. „Bavorská je dramatická, strmá, je tam hodně buku; v ČR je to melancholicky divoké,“ řekl Hubený. Parkům by se hodilo více turistických hraničních přechodů kvůli snazší prostupnosti území. „Pracujeme na nich, ale je to pomalejší, než jsem čekal. Nyní se hlavně soustředíme na Modrý sloup,“ uvedl. Bavorští kolegové provedli před časem analýzu toho, proč lidé do Bavorského lesa chodí, co chtějí vidět a co ne. „My to děláme teď za peníze z programu Interregu a už příští rok budeme vědět, co chtějí naši turisté. To je důležité pro to, abychom se mohli správně rozhodovat o prioritách,“ řekl Hubený. Poté s bavorskými kolegy vytvoří společné projekty k dalšímu zvýšení návštěvnosti.

Oba parky chtějí společně přebudovat informační střediska i informační systém. „Bude trojjazyčný, zajímavější, nebudou se opakovat témata,“ uvedl Hubený. Parky už pracují na projektu a snaží se získat peníze z Interregu. Kvůli tomu, že jde o hodně objektů, budou to desítky milionů korun.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *