Za jarní květiny a velikonoční dekorace utratíme asi čtvrt miliardy korun

Zhruba čtvrt miliardy korun utratí Češi na jaře za květiny a velikonoční dekorace, kterými svátečně vyzdobí své domovy. Tradičně velkou jarní poptávku po květinách letos navíc umocnila nezvykle dlouhá a chladná zima, řekl předseda Svazu květinářů a floristů ČR Jiří Horák. Období od konce března do poloviny dubna je podle něj pro české květináře prodejně nejsilnější částí roku. "Tuzemští pěstitelé utrží přibližně 14 procent ročního obratu, z toho odhadem 40 až 50 procent tvoří výpěstky přímo termínované na období Velikonoc," upozornil Horák.

Velikonoční prodej květin tak v maloobchodních cenách podle Horáka obnáší zhruba 200 milionů korun. „Součástí velikonočního prodeje jsou často různé dekorace, nejčastěji z rostlinného materiálu, takže spolu s nimi velikonoční prodej podle hrubého odhadu činí až 250 milionů korun,“ podotkl Horák. Poptávka po jarních květinách a dekoracích podle Horáka roste i díky lepšící se ekonomické situaci domácností. Prodej květin v jarních měsících je výrazně ovlivněn charakterem skončené zimy. „Letošní silná a nepřetržitá zima s bohatou sněhovou nadílkou vzbuzuje v zákaznících potřebu přiblížit si jaro alespoň nákupem hrnkových květin,“ uvedl Horák. Češi před velikonočními svátky nakupují hlavně jarní květiny a cibuloviny, nejvíce jdou na odbyt primule, bramboříky, cinerárie a calceolarie. Z dvouletých druhů květin jsou na jaře v Česku oblíbené hlavně macešky, sedmikrásky a pomněnky. V dřívějších termínech lze k velikonoční výzdobě použít jarní cibuloviny jako sněženky, bledule, krokusy, talovíny, jarní nízké kosatce, modřence a později i hyacinty, narcisy a tulipány.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *