Zahájili prodej šumivého vína

Francouzská společnost Moët Hennessy zahajuje tento měsíc v Číně prodej šumivého vína, které pochází z vinařství, jež společnost provozuje přímo na čínské půdě. Jde o vůbec první čínské vinařství se zahraničním vlastníkem, které se věnuje šumivému vínu. Píše o tom dnes agentura AP.

V posledních dvou desetiletích výrazně stoupl zájem Číňanů o západní vína. Čína je nyní pátým největším producentem vína a také jeho pátým největším konzumentem. Nejoblíbenějším stále zůstává víno červené, jehož barva je v Číně tradičně spojována se zdravím a štěstím.
Spotřeba šampaňského se nicméně od roku 2009 ztrojnásobila z 3,7 milionu láhví na loňských více než 13 milionů, uvedla agentura International Wine and Spirit Research.
„Stále více mladých lidí, stále více úředníků a úřednic holduje vínu, včetně šumivého,“ říká Šen Jang, šéf vinařství společnosti Moët Hennessy v okrese Ning-sia na severozápadě Číny. „Budeme těmto mladým, energickým lidem to víno dodávat na stůl, do jejich domácností,“ slibuje.
Moët Hennessy plánuje letos v Číně prodat kolem 70 000 láhví ročníku 2012 z vinic v oblasti Ning-sia. Příští rok by se mělo na trh dostat zhruba 250 000 láhví ročníku 2013 a přespříští rok 300 000 láhví z letošní sklizně.
Čínská verze šampaňského se přitom co do chuti upravuje tak, aby odpovídala vkusu čínských konzumentů, kteří nejsou zvyklí na běžnou kyselost šumivých vín,“ říká vinařka Gloria Siaová z vinařství Ning-sia. „Zdůrazníme vůni a struktura bude velmi svěží a vyváženější,“ vysvětluje Siaová.
Podle agentury AP může prodeji šampaňského v Číně pomoci i tažení vládnoucí komunistické strany proti korupci, které mimo jiné nutí politické představitele utrácet méně za opulentní hostiny. Kampaň již negativně poznamenala prodej luxusních lihovin, podle vinaře Šen Janga ale obrátila pozornost vzdělanějších mladých lidí z města k alternativám typu vína.
Šumivá vína vyrábí také čínský státní podnik Chateau Sungod, doposud je ale prodával především na oficiální bankety.
„Červená vína jsou již v Číně tradiční součástí dárkových balíčků, prosazovat se ale začíná i šampaňské, které je vnímáno jako moderní,“ píše čínský autor blogu zaměřeného na víno Jim Boyce. „Pokud se podíváte na to, co lidé skutečně rádi pijí, bílé víno sklízí úspěch a stále větší úspěch má i víno šumivé,“ konstatuje Boyce.
Dřevěná vrata budovy čínského vinařství společnosti Moët Hennessy připomínají vinné sudy a z terasy na střeše je výhled na pohoří Che-lan. Přestože většina zahraničních producentů v tomto oboru musela přistoupit na výrobu ve společných podnicích s účastí čínských partnerů, v případě luxusní značky Moët Hennessy Peking výjimečně dovolil stoprocentní zahraniční vlastnictví jejího vinařství ve snaze podpořit růst tohoto průmyslového odvětví. Okolní vinice s odrůdami Chardonnay a Pinot noir je společným podnikem Francouzů a Číňanů.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *