Zahajuje již sedmý ročník soutěže o značku Chutná hezky. Jihočesky

Čtyři desítky výrobců letos přihlásily do soutěže o značku Chutná hezky. Jihočesky (CHJ) 149 produktů. Z deseti kategorií má největší zastoupení skupina výrobků masných (42) a pekařských (41). Soutěžící produkty budou ve středu 28. května podrobeny pečlivému komisnímu zkoumání od 10 hodin dopoledne v pavilonu R2 na českobudějovickém výstavišti. Slavnostní vyhlášení výsledků se uskuteční na témže místě v Pivovarské zahradě v sobotu 7. června v poledne. Nejúspěšnější potravináři by si zde měli převzít certifikát opravňující užívat značku CHJ pro vítězné potraviny z rukou jihočeského hejtmana. Zemědělce o tom informovala ředitelka Regionální agrární komory Jihočeského kraje Hana Šťastná

K novinkám letošního ročníku patří inovované logo a vyhlášení kategorie pro pivo zrozené v jihočeských minipivovarech s ročním výstavem do 10 tisíc hektolitrů. V ní se napoprvé utká 12 vzorků zlatavého moku ze čtyř výroben.

Obvyklý soutěžní sortiment zpestří například směs čerstvých kuchařských bylinek, pestrá série džemů a marmelád nebo tekutý karamel. Mezi přihlašovateli jsou zemědělci, malí i větší potravináři, ale též výrobny potravin patřící místním maloobchodníkům.

Hlubocké kolínko ručně skládané, Sváteční kaplická sekaná, likér  Prachatická brána, tvarohové krémy Týnek a  Mláček – to je jen namátkově sestavená přehlídka  názvů soutěžících potravin potvrzujících patriotismus a dobré marketingové cítění výrobců.  Na spotřebitele vyznávající zdravý životní styl vsadil přihlašovatel „maxirohlíku“ Inulíku s vysokým obsahem vlákniny a topinamburové mouky. Nechybí biopotraviny reprezentované Bio mrkvovým chlebíčkem a Bio ořechovým bochníkem. 

Přihlašovatelé oceňují, že jim projekt CHJ přináší  kromě marketingové podpory též  motivaci k inovaci sortimentu. Pravidla soutěže je nabádají ke zdůraznění místa původu výrobků z hlediska receptur, názvů a použitých surovin. Jihočeská agrární komora již poosmé soutěž organizuje za podpory Jihočeského kraje. Klání je přístupné fyzickým i právnickým osobám vyrábějícím potraviny jihočeského původu zejména z hlediska přidané hodnoty.  Preferenční body  při hodnocení získá produkt stvořený z maximálního podílů regionálních surovin. Cení se inovativnost ale též návrat k tradičním recepturám.  Podmínkou účasti potravinářského a zemědělského zboží je jihočeský původ z hlediska přidané hodnoty a jeho dostupnost v obchodní síti nebo prostřednictvím přímého prodeje. Během uplynulých sedmi ročníků prošlo komisním hodnocením 996  výrobků, z nichž dosud 143 získalo právo užívat známku CHJ,“ uvedla Šťastná.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *