Zájem o výrobky fair trade roste

V Německu rychle roste zájem o výrobky prodávané v duchu fair trade, tedy s ohledem na podporu producentů v rozvojových zemích. Loni dosáhl obrat tohoto odvětví 827 milionů eur (22,6 miliardy Kč) a meziročně se zvýšil o čtvrtinu. Informovala o tom společnost TransFair.

Fair trade je způsob obchodu, jehož cílem je podpora pěstitelů, řemeslníků a dalších pracovníků z rozvojových zemí Afriky, Asie a Latinské Ameriky. Fairtradové produkty bývají dražší než ostatní. Zákazník má ale jistotu, že je vypěstovali či vyrobili lidé za důstojných podmínek a za spravedlivou odměnu, na výrobě se nepodílely děti a byla ekologicky šetrná. Z fairtradových výrobků je v Německu nejoblíbenější káva, které se loni prodalo 13 000 tun za 332,6 milionu eur (9,1 miliardy Kč). Na druhém místě jsou květiny, obrat obchodu s nimi dosáhl 118,8 milionu eur (3,3 miliardy Kč). Fairtradových banánů se v Německu prodalo 51 500 tun za 92,4 milionu eur (2,5 miliardy Kč).  Banány rovněž patřily mezi nejrychleji rostoucí oblasti fairtradového obchodu, když se jich meziročně prodalo o 60 procent víc. Nejvíc se zvýšil zájem o fairtradový med, kterého se loni prodalo 900 tun, více než trojnásobek množství z roku 2013.  „Povědomí o fair trade roste. Jeho symbol zná 83 procent Němců a 95 procent důvěřuje kvalitě těchto výrobků,“ uvedl šéf společnosti TransFair Dieter Overath. Podle něj ale německý trh s fairtradovými výrobky stále má potenciál k růstu. „Díky dobré dostupnosti a široké nabídce utratili Němci za fairtradové výrobky průměrně deset eur na osobu. V Británii a ve Švýcarsku však spotřebitelé vydávají za fairtradové výrobky třikrát až čtyřikrát víc,“ uvedl.
Fairtradové výrobky pronikají i na český trh. Podle organizace Fairtrade Česko a Slovensko utratili čeští zákazníci loni za tyto produkty zhruba 203 milionů korun, což je o 17 procent více než v předchozím roce.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *