Zájem o zelené pivo roste

Zeleným pivem vyrobeným na Zelený čtvrtek oslaví letošní Velikonoce stovky restaurací v ČR. Například plzeňský minipivovar Purkmistr připravil velikonoční "dvanáctku" se svěží jarní příchutí tří bylinek - máty, mařinky a meduňky. Restaurace také nabízejí netradiční velikonoční menu. Zeleného piva už se lidé nebojí a štamgasti se na něj i těší," řekl sládek Pukrmistra Petr Krýsl.

„Pivo je obarveno přírodním chlorofylem. Oproti loňskému se liší barvou z okurky a je hodně pastelové. Byliny jsou stejné, ale jiný je jejich poměr,“ dodal. Lidem, kteří zelenou barvu piva vidí poprvé, se nápoj podle Krýsla musí vhodně nabídnout a okomentovat. V Plzeňském kraji nabízí zelené pivo, kopřivovou dvanáctku, ještě dobřanský minipivovar Modrá hvězda. Zelené pivo teče odedneška také v devíti šumavských restauracích. Jde o třináctistupňový speciál z pivovaru Starobrno, jímž startuje oslava 20. výročí vzniku Národního parku Šumava. Nabízí ho provozovny v Prášilech, Modravě, Horské Kvildě, Kašperských Horách, Kvildě, Českých Žlebech, Nové Peci a Vimperku.
Starobrno uvařilo letos rekordních 5300 hektolitrů zeleného piva, které pivovar začal vařit v roce 2006 a nabízel ho především na jižní Moravě. „Naše zelené pivo se letos rovným dílem rozdělí mezi Moravu a Čechy,“ uvedl vrchní sládek pivovaru Tomáš Pluháček. Pivovar chce konzumenty nalákat nejen na výjimečnou barvu piva, ale i vůní a chutí. Letos se bude prodávat v 5000 restauračních zařízeních. Skupina K Brewery stejně jako loni připravila na Velikonoce dvoubarevné pivo Velikonoční Krasličák. Obě jeho složky, zelený 16stupňový speciál i červené světlé výčepní pivo, letos uvařili sládci z Pivovaru Jihlava, loni ho vyrobili v protivínském Platanu. „Krasličáku jsme uvařili celkem 800 hektolitrů, přičemž oba druhy piva prošly stejným výrobním postupem jako každé jiné pivo. K dosažení zelené a červené barvy jsme použili výhradně přírodní výtažky,“ uvedl sládek Jaromír Kalina s tím, že k dosažení dvoubarevného efektu bude nezbytné dodržovat několik zásad. Mezi ně patří zejména řádné vychlazení obou piv, použití studené sklenice, ale také pozvolné čepování vrchního červeného piva z malé výšky a slabým proudem. Podle obchodního ředitele Pivovaru Černá Hora ze skupiny K Brewery Bořivoje Bartoňka obliba tohoto speciálu roste. „Je oproti loňsku vyšší o 30 procent,“ uvedl.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *