Zavedení Eura v Německu přineslo pokles spotřebitelské poptávky

Nebývale silný pokles spotřebitelské poptávky zaznamenává v letošním roce německý maloobchod z důvodu zavedení eura. Letos v květnu vykazoval německý maloobchod pokles obratu o 4,3% oproti loňskému roku. Ze statistik je zřejmé, že za prvních pět měsíců tohoto roku chybí v pokladnách maloobchodu pět miliard eur, které němečtí spotřebitelé neutratili.

Pokles obratu v oblasti nepotravinářského zboží je však ještě vyšší. U textilu a zboží dlouhodobé spotřeby jde o -6,3% a u ostatního spotřebitelského zboží až -8,8%. Z tohoto důvodu jsou v těchto měsících ceny na německém trhu pod nesmírným tlakem.
V návaznosti na tento pokles odstartovaly velké obchodní domy, jako Kaufhof, Karstadt nebo C&A, agresivní cenovou politiku a boj o zákazníka. Předhánějí se v nabídkách slev, pořádají různé akce a výjimkou nejsou ani plošné rabaty (20 – 30%). Tato skutečnost dokonce vzbudila pozornost místních úřadů pro ochranu hospodářské soutěže.
Jediným, kdo ze současné krize maloobchodu profituje, jsou německé diskontní obchodní řetězce, které zaznamenaly s přechodem na euro zvýšenou poptávku a zájem kupujících. Diskonty Aldi a Lidl zvýšily svůj obrat o 10% a Plus hovoří o ještě vyšším nárůstu obratu. Podíl diskontních obchodních řetězců v německém potravinářském maloobchodu tak dosáhl 33%.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *