19.09.2014 | 11:09
Autor:
Kategorie:

Zástupci řetězců přislíbili pomoc při marketingové podpoře tuzemských výrobků

Ministr zemědělství Marian Jurečka se opět sešel se zástupci největších obchodních řetězců působících v České republice. Jednal s nimi o marketingové podpoře tuzemských producentů a o zapojení maloobchodních řetězců do této podpory. Podle viceprezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) Zdeňka Juračky všichni zástupci řetězců přislíbili, že se do této podpory zapojí.

„Velice jsem uvítal stejně jako všichni obchodníci, že pan ministr nechce bojovat s obchodními řetězci, a dnes jsme se domluvili na tom, aby se stal prostředníkem v jednání mezi potravinářskou a agrární komorou a obchodníky. Je to skutečně nutné, protože jsme v situaci, která potřebuje zklidnit. Měli bychom najít společná řešení a ne se vzájemně osočovat a pomlouvat,“ řekl viceprezident SOCR Juračka. Dodal, že obchodníci jsou v současné době ve velmi těžké situaci vzhledem k nabíhající platnosti nových legislativních předpisů, které jejich činnost upravují. Přesto řekl, že „všichni obchodníci bez výjimky, kteří byli přítomni na setkání s panem ministrem, přislíbili účast na hledání marketingové podpory prodeje českých potravin před Vánocemi“.

V této souvislosti ministr také uvedl, že chce legislativně jasně upravit, co je potravina českého původu. Přesná definice je podle něj klíčová pro spotřebitele, protože dnes není jasně dáno, za jakých podmínek může obchodní řetězec označovat výrobek za český. V současné době chybí parametry, kdy lze zboží takto označovat, a proto nelze nikoho kontrolovat ani následně sankcionovat, upozornil ministr. "Chceme, aby tady byla jasná definice, že potravina českého původu musí nějakým procentem být tvořena surovinami z České republiky, v případě, že je to potravina rostlinného původu, že byla vypěstována na území ČR," řekl Jurečka. Pokud by prodejce označoval jako tuzemský produkt výrobek, jenž by definici nesplňoval, mohl by pak čelit sankci.
Definice by ministerstvu zároveň pomohla vyřešit problém, který vzniká v důsledku novely zákona o potravinách. Ta od ledna příštího roku mimo jiné ukládá prodejcům s ročními tržbami nad pět miliard korun povinnost zveřejňovat čitelně u vchodu pro zákazníky seznam pěti zemí, z nichž odebírá potraviny. Bude je muset sestupně seřadit podle podílu prodejů těchto potravin na tržbách. Obchodníci však upozorňují na to, že nyní neexistuje oficiální definice toho, která potravina je česká a která zahraniční.

 

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down