Výrobci potravin z České republiky se opět mohou zapojit do soutěže o značku Česká chuťovka, která jim má pomoci proniknout s jejich produkty do povědomí zákazníků. Přihlášky mohou posílat do 17. září. Ocenění, která se udělují v deseti kategoriích, budou předána 20. října v sídle Senátu. Uvedl to včera na tiskové konferenci v Praze ředitel soutěže Josef Sléha.
Soutěž, která se koná dvanáctým rokem, především pomáhá spotřebitelům objevit chutné české potraviny. Umožňuje dát o sobě vědět i malým a středním výrobcům, kteří jinak nemohou konkurovat velkovýrobcům v nákladech na reklamu, a proniknout s jejich produkty do povědomí spotřebitelů. Hlavním kritériem soutěže je především chuť, ale i vzhled, vůně a konzistence výrobku, uvedli pořadatelé ze společnosti Sympex Group. Soutěž pořádají ve spolupráci s ministerstvem zemědělství, Senátem a jeho komisí pro rozvoj venkova a Vysokou školou chemicko-technologickou v Praze. Loni v soutěži o "značku, která si na nic nehraje", získalo ocenění 61 výrobců pro svých 185 produktů. V souběžné soutěži o značku Dětská chuťovka, kterou hodnotí dětská porota, uspělo 26 pokrmů dětí ve věku od šesti do 16 let. Od roku 2013 je komisí každoročně udělován titul Rytíř české chuti. Je určen osobnosti, která se svou dlouholetou prací v některém z potravinářských oborů zasloužila o výbornou pověst českých potravin. Loni titul Rytíře české chuti za celoživotní přínos potravinám letos získala odbornice Jana Dostálová za významný přínos potravinářskému výzkumu a Jaroslav Radoš za rozvoj výroby masných výrobků v podkrušnohorském regionu.*