Letošní výsledky programu Důvěryhodné značky potvrzují zajímavé změny v nákupním chování. Zákazníci si své nákupy více plánují a promýšlejí. Roste počet těch, kteří se zajímají o zdravý životní styl a zdravou výživu. Uvedli to zástupci společnosti ATOZ Marketing, která tento projekt zajišťuje, s tím, že zdravá výživa, fyzická aktivita a doplňky stravy jsou poté nejdůležitějšími nástroji, jak zlepšovat jednotlivé parametry vlastního zdraví.
Prodej zdravějších kategorií potravin pokud jde o objem, vzrostl oproti roku 2019 o 12 procentních bodů. Lidé jsou obecně ochotnější si za tento sortiment více připlatit. Nejčastěji ze zdravých potravin nakupují čerstvou zeleninu a ovoce. Supermarketům a hypermarketům již v prodejích začínají konkurovat zejména farmářské trhy a specializované prodejny zaměřené na daný segment. Výzkum zaznamenal rovněž zvýšený nákup zdravějších potravin, ale i doplňků stravy. Ten by měl z pohledu spotřebitelů pokračovat i po skončení covidové pandemie.