20.10.2006 | 10:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Americký Budweiser vyhrál známkoprávní spor s Bitburgerem

Americký pivovar Budweiser z koncernu Anheuser-Busch může používat slovo „Bud“ jako obchodní známku v Evropské unii. Zvítězil totiž ve známkoprávním sporu s německým pivovarem Bitburger Brauerei. Evropský soud první instance uznal, že Američané mají na tuto značku právo.

Bitburgeru původně německé soudy vyhověly v jeho snaze zakázat Anheuseru používání značky „Bud“, protože by se údajně pletla se značkou „Bit“, vlastněnou Bitburgerem. Tento výklad však evropský Úřad pro harmonizaci na vnitřním trhu v roce 2004 odmítl a dal za pravdu Američanům. Druhý nejvyšší soud v EU toto rozhodnutí 19.října potvrdil.
"Soud první instance došel k závěru, že z celkového hlediska si dotyčné známky nejsou podobné a neexistuje žádná pravděpodobnost jejich záměny," uvedl ve svém prohlášení. Anheuser- Busch vede také již několik let celou řadu známkoprávních sporů s českým pivovarem Budějovický Budvar.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down