Skupině Karlovarské minerální vody (KMV) v prvním pololetí letošního roku vzrostly meziročně tržby o 21 procent a obrat přesáhl 3,6 miliardy korun. V pololetí loňského roku měla firma obrat 3,5 miliardy korun. Provozní zisk skupiny vzrostl dokonce o 30 procent, jeho výši ale společnost neuvádí. Na rekordním růstu skupiny mají podíl produktové novinky a pokračující trend zájmu evropských spotřebitelů o přírodní minerální a pramenité vody. Uvedl to generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.
Ve všech třech středoevropských zemích, kde KMV vlastní a provozuje výrobní závody, tedy v České republice, Rakousku a Maďarsku, rostou prodeje balených vod. Za celý loňský rok vzrostl český trh o 5,7 procenta, rakouský o 5,3 procenta a maďarský dokonce o 6,2 procenta, sdělil Pasquale pro výzkum agentury Canadean.
Společnost KMV pokračuje i v rozvoji svých zahraničních akvizic, zejména v Maďarsku, kde před rokem odkoupila dvě nejvýznamnější tamní nápojářské firmy (Kékkúti Ásványvíz a Szentkirályi Ásványvíz). Akvizicí vznikl největší výrobce balených minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě. Provozní zisk obou firem vzrostl v první polovině roku 2016 o 80 procent.
Skupina KMV si i nadále udržuje přední postavení i na dalších evropských trzích. Na Slovensku si drží pozici dvojky na trhu balených minerálních vod. V Rakousku je skupina KMV dvojkou v sektoru přírodních minerálních vod a na třetí pozici v přírodních ochucených minerálních vodách. Na polském trhu KMV bodovala mimo jiné s produktem Magnesia 1,5 litru.
Výrobky skupiny KMV se exportují do více než 20 zemí světa. Roste například export do Číny, která pro KMV představuje čtvrtý největší exportní trh. Firma zaznamenala i úspěchy na čínských veletrzích. Dalšími významnými exportními zeměmi jsou třeba Německo, USA či Spojené arabské emiráty.*