Trh s on-line nákupem potravin v tuzemsku roste každý měsíc o desítky procent. Loni Češi utratili v e-shopech s potravinami zhruba dvě miliardy korun, letos by se obrat mohl zvýšit na čtyři miliardy korun. Uvedl to šéf on-line supermarketu Kolonial.cz Petr Vyhnálek.
Rok 2016 bude podle něj pro e-shopy s potravinami zlomový. Jednak se v Praze a středních Čechách, kde působí nejvíc on-line prodejců, trh již dostatečně zaplnil. S nákupem potravin přes internet tak má podle průzkumů zkušenost více než polovina Pražanů a Středočechů. "Zadruhé se potraviny staly nejčastěji opakovaně nakupovaným artiklem na internetu a sesadily z prvního místa dlouholetého šampiona - módu," uvedl Vyhnálek, který dříve vedl hypermarkety Globus. A za třetí trh s rozvozem jídla roste v desítkách procent každý měsíc, dodal.
Nejčastěji on-line nakupovanými položkami ze sortimentu potravin jsou podle Vyhnálka nápoje, ovoce a zelenina, káva a mléko. Průměrná objednávka na e-shopu s potravinami je násobně vyšší než v kamenné prodejně.*